3 načina da lepotu vidite dušom: priča Ričarda Sejmura promeniće vaš pogled na lepotu

Vekovima neizostavna tema - lepota, različito se tumači. Ipak, postoje tri faktora koja utiču na doživljaj lepote...

Tema lepote neizostavna je, bez obzira na vek, godine, i razdoblje u kom živimo. Razmišljajući o lepoti, dizajner Ričard Sejmur preispituje značenje i važnost lepote za nas. Priča koju mu je ispričao njegov otac kada je bio mali, promenila je njegov pogled na lepotu. Naime, u 18. veku postojao je časovničar koji je pravio predivne satove.

Mudra i poučna priča koja će vam promeniti pogled na život: kako je jedan svetac izlečio ljudeMudra i poučna priča koja će vam promeniti pogled na život: kako je jedan svetac izlečio ljudeMnogi od nas nisu svesni kolika je zapravo snaga reči...

Jednom prilikom, mušterija ga je zamolila da joj očisti sat, napravljen upravo njegovom rukom. Časovničar je izvadio skriveni deo sata i mušterija je primetila da je taj deo izgraviran. Upitala ga je zašto je gravirao deo koji niko ne može da vidi, na šta joj je časovničar odgovorio: "Bog vidi".

Iako nije religiozan, dizajnera Sejmura je ova priča izuzetno dotakla i promenila način na koji posmatra lepotu. Bez obzira na na naše poimanje "boga", suština lepote je u ovoj priči oslikana tako da shvatimo da lepota nije uvek ono pojavno što se vidi i upada u oči, već i nešto što može da se oseti drugim čulima.

Otkrijte u čemu je tajna sreće: evo kako Šveđani uspevaju što više da budu radosniOtkrijte u čemu je tajna sreće: evo kako Šveđani uspevaju što više da budu radosniVečita fascinacija ljudi – sreća, menja značenja i oblike kroz vekove, ali i kulture. Od antičkih do savremenih filozofa i…

1. Mi, zapravo, osećamo lepotu. Zadovoljstvo je izazvano različitim emocijama, i to ne nužno lepim, u čemu se i krije paradoks lepote.

2. Izuzetno je teško naći nešto što je univerzalno lepo svima. Ono što zapravo utiče na naše poimanje lepote je pozadina emocija i informacija koje dobijamo u vezi sa onim što posmatramo, iz čega i proizilazi unutrašnja i spoljašnja lepota.

3. Predmete posmatranja vidimo kroz sebe, a ne onakvima kakvi zaprvo jesu. Formiranje emocionalne veze sa predmetom posmatranja podrazumeva „električnu” hemijsku vezu koja se desi i pre nego što pomislite na nju.

Izvor: Lovesensa

Lena Sudar

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.