O učiteljima i propovednicima

Ako slušamo kao da sve o temi znamo, veliki je rizik da nećemo naučiti ništa novo.

lidija_2013

Dragi prijatelji,

I još jednom sam bila svedok istog...

Ništa novo...

Učitelj, nesumnjivo vrlo dobar i talentovan učitelj, bio je jedan od učesnika seminara - po svoj prilici da nauči nešto, ali se usput nešto desilo i taj učitelj je postao propovednik. I umesto da sluša i možda nauči nešto, počeo je da se raspravlja sa učiteljem seminara.

U ovom konkretnom slučaju, tragično je bilo i to što su pitanja rasprave bila izuzetno periferna u odnosu na centralnu poruku koja je komunicirana seminarom. Ova poruka je bila nezgodna za prihvatanje sama po sebi - ali je postalo još teže da bude prihvaćena kada je pažnja preusmerena na materiju rasprave.

E sada, biti učitelj može da bude zahtevno i nezgodno. Neki imaju osećaj da moraju da održe svoj status i postaju vrlo nervozni ako neko pokuša da priča o njihovom polju ekspertize. Počevši od toga da moraju da dokazuju da je njihovo gledište ispravno.

Pokazujući pri tom nedostatak fleksibilnosti neophodne za menjanje uloga od učitelja do učenika i nazad.

Tužna stvar je naravno da (sem ako neko nije neuobičajeno savršeno biće sa savršenim nervnim sistemom koji magično transformiše senzorni unos u >*Istinitu Istinu*<) je veoma naivna ideja da nečiji model sveta zapravo može biti ispravan. A ako neko misli da nema više ništa da nauči - to prelazi sve granice gluposti!

Ovo nije redak slučaj sa učiteljima kojima fali fleksibilnost da bi bili i učenici. Ponekad oni privlače sledbenike time što su veoma „alfa" - nešto što ide ruku pod ruku sa „ja sve najbolje znam".

Možda ste i vi, nežni čiotaoče, bili i sami svedoci sličnih scena, kada su vam se učitelji obraćali snishodljivo umesto da vam se obraćaju ravnopravno i s poštovanjem. I neminovno ste upoznali dosta ljudi koji, i bez toga da su učitelji ili treneri, imaju neodoljivu potrebu da uvek budu u pravu.

Razlog zbog kog se fokusiramo na njih je jednostavno sledeći - oni predstavljaju spoljašnji primer onoga što se odvija unutar nas samih. Kada slušamo i suočeni smo sa novim materijalom, mi smo većinu vremena skloni da ga brzo poredimo sa onim što znamo. A ovo je izbor sa posledicama. U tom slučaju, postoji veliki je rizik da ne naučimo ništa novo.

Imajući ovo u vidu, pozivam vas da, sledećih nekoliko puta kada se suočite sa nečim što je u totalnoj suprotnosti sa vašim mišljenjem, vredonstima i znanjem, odložite svoje prosuđivanje i prvo potpuno upijete materiju, pokušavajući da razumete najbolje što možete i izdvajajući sve što možete od vrednosti iz te materije.

Pozivam vas da kultivišete Zen um.

Ako shvatite da je materija sa kojom se srećete vezana za temu o kojoj već dosta znate, pretvarajte se da ništa ne znate i stvarno pogledajte iz novog ugla; ako imate osećaj da ste sve to ranije čuli, saslušajte još jednom kao da niste.

A ako ništa od toga ne uspe, zamislite kako bi bilo videti i čuti materiju da ste neko drugi u publici.

Želim vam divnu nedelju i šaljem okeane ljubavi.

Vaš učenik i učitelj,

Lidija

P.S: Ako želite da učite NLP i da idete u Grčku, pozivamo vas da se pridružite našem „NLP na plaži - Klasični i Novi Kod Praktičar", u Grčkoj od 14. do 26. oktobra - da razotkrijete, spoznate i otvorite sebe! http://momentum-stra…­om/nlp-practitioner/

 

Lidija Marković Rosati

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.