Dajte krila svojoj seksualnosti

Christiane Northrup podseća sve žene koje veruju kako je menopauza početak silazne putanje da je baš to pravi trenutak da sebi pruže sve što ih čini srećnijima.

Dajte krila svojoj seksualnosti

Dajte krila svojoj seksualnosti

Kad spomenemo menopauzu, uz nju se najčešće vežu neugodne asocijacije poput valunga, smanjene seksualne želje, početak osteoporoze, a samim tim i početak procesa starenja i slično. Ginekolog Christiane Northrup, svetski autoritet za žensko zdravlje, u svojoj knjizi Tajni užici zrelosti tvrdi da to uopšte ne mora biti tako. Ona smatra da je menopauza samo kraj jedne sezone u životu žene, i to sezone u kojoj završava njena sposobnost da zatrudni prirodnim putem. Istovremeno, menopauza je, kako kaže, prolećno buđenje druge polovine našeg života. Mnoge žene smatraju je boljom polovinom života jer iz njega želimo da otpustimo sve što ne funkcioniše, a to mogu biti posao, loše veze ili životni stil koji ne podupire punoću onoga što postajemo. U tome će nam pomoći ugljen monoksid – slobodni radikal koji proizvodi naše telo. Kad ugljen monoksid u okolinu ispuštaju motori automobila ili elektrane, on je opasan zagađivač vazduha, ali, proizveden u našem telu, on postaje pokretač životne energije. A da bismo u svom organizmu postigli najviši nivo životno važnog ugljen monoksida, treba slediti šest bitnih koraka u kojima učestvuju telo, um i duh. To su:

1. Družite se samo s pozitivnim ljudima gde god je to moguće
Misli su moć kojom kreirate svoju stvarnost, a time i telesno zdravlje. Pozitivne i optimistične misli povezane su sa visokim nivoom ugljen monoksida u organizmu, što vam garantuje zdravlje. Nasuprot njima su stres i stalna neraspoloženost, tuga, strah i bes. Jedan od najboljih načina da ostanete u blagotvornom okruženju je druženje sa optimističnim i dobronamernim ljudima, dakle, sa istomišljenicima koji će podržati vaš izbor da negujete pozitivne misli. Uostalom, setite se kada ste poslednji put bili u društvu veselih i poletnih ljudi. Njihovo raspoloženje vas je zarazilo pa ste se i sami osećali rasterećeno, srećno i puni nade. Ono što vam predlaže Christiane Northrup je da ne zaglavite u negativnim emocijama. Svi se suočavamo s bolom i razočarenjima, ali stvari se jednostavno događaju. Sposobnost da vodimo zdrav i srećan život više zavisi od naše percepcije događaja nego od samog događaja. Stoga bi na svaki problem trebalo gledati kao na izazov i priliku za razvoj. Takav stav podstaknuće u organizmu ugljen monoksid koji se otpušta u zidovima krvnih sudova, širi ih, a time poboljšava cirkulaciju i u svaku ćeliju tela dovodi životno važan kiseonik. Kad je cirkulacija u telu poboljšana, dotok krvi u prsa i polne organe je bolji pa je bolji i seksualni doživljaj. Povećava se nivo supstanci odgovornih za dobro raspoloženje kao što su serotonin i beta-endorfin. „Nesvesni” deo mozga prima impuls da je sve u redu i tu poruku šalje kroz celo telo koje je opuštenije, a telesne funkcije poput srčanog ritma i zaceljenja tkiva postaju optimalne. Zbog osećaja privlačnosti i poželjnosti hodate uspravno i govorite pozitivnim jezikom, što vas čini još privlačnijima i poželjnijima. Samim tim postajete magnet za druge koji se osećaju kao vi. Osećaju da zračite i da ste živi pa žele što više da budu u vašoj blizini.

2. Hranite se zdravo, vežbajte i održavajte optimalnu težinu
Za visok nivo ugljen monoksida važna je zdrava ishrana, održavanje optimalne telesne težine, redovno vežbanje i uzimanje dodataka ishrani po potrebi. Vođenje zdravog života ne mora da bude mučenje. Kad je cilj povećati užitak, a ne ponašati se osuđujuće disciplinovano, iskustvo je sasvim drugačije. A kad stignu prvi rezultati, povećaće se i samopouzdanje i želja za seksom pa ćete biti i dalje motivisani. Ovde vam ne preporučujemo dijetu, nego samo da životni stil prilagodite donošenju zdravijih odluka koje podupiru blagostanje i podižu nivo ugljen monoksida. Za to je najbolja i najsmislenija mediteranska ishrana. Uvedite pet obroka voća i povrća na dan (za svaki obrok oko 100 g), smanjite namirnice bogate skrobom, povećajte unos proteina, naročito iz mahunarki, redovno doručkujte, pijte mnogo vode, a dobra smernica je da telesnu težinu podelite s osam i dobićete broj čaša od 2 dl koliko bi vode trebalo da popijete svakog dana. Pokušajte da smanjite kofein i unos alkohola i obratite pažnju na to kad jedete jer je metabolizam najbrži oko podneva. Uživajte u hrani koju jedete i negujte uživanje u dobrom jelu. Pokrenite se! Pronađite neki oblik fizičke aktivnosti koji vas zabavlja i koji toliko volite da mu se rado vraćate svaki dan. Vežbanje je važno jer mišićnu masu sa godinama zamenjuje salo. Žene koje redovno vežbaju po pravilu su produktivne 20 godina duže. Vežbanje smanjuje insulinsku rezistenciju i povećava nivo ugljen monoksida. Dovoljno je 20-30 minuta aerobnih vežbi – na primer brzog hodanja pri kom ćete se zadihati. Tri puta nedeljno trebalo bi raditi i trening snage – s tegovima ili elastičnim trakama za otpor ili opremom za pilates. On je bitan jer usporava gubitak mišićne i koštane mase. Možete trenirati i kod kuće. Uz sve to, osigurajte sebi dovoljno sna jer vam on može pomoći da smršate.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.