Upoznajte unutrašnjeg kritičara

Ukoliko često sebi upućujemo omalovažavajuće kritike, posledice su slabo samopouzdanje i strah od intimnosti.

Veoma često se obraćamo sebi pogrdnim, omalovažavajućim rečima i preterujemo s kritikama. Da biste iskorenili tu naviku koja ostavlja ozbiljne psihološke posledice, potrebno je da pažljivo pratite svoje reakcije na greške.

Kako biste identifikovali deo sebe koji je neprijateljski i podrivajući, pokušajte da se fokusirate na misli koje vam svakodnevno prolaze kroz glavu, na one kojima sebe "spuštate", čak i ako zvuče smešno. Napravite tabelu u svom dnevniku u kojoj ćete beležiti sve "kritičarske" misli koje vam se jave od trenutka kada se probudite do odlaska na spavanje. U prvoj koloni upišite: Šta se dogodilo, u drugoj: Kako glasi vaša kritika, a treću kolonu za početak ostavite praznu.

Možda ćete želeti da vidite šta vas čeka, ali suzdržite se, vežbe imaju najbolji efekat ako ih radite po odgovarajućem redu, u odgovarajuće vreme.

Evo primera:

I kolona - Šta se dogodilo? - Izgubila sam broj telefona koji mi je potreban.

II kolona - Kritika - Stvarno sam idiot!

I kolona - Šta se dogodilo? - Šef mi je tražio da ispravim neke greške.

II kolona - Kritika - Zašto stalno grešim?

I kolona - Šta se dogodilo? - Nisam podigla paket iz pošte.

II kolona - Kritika - Tako sam lenja!

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.