Pet saveta za poboljšanje emocionalne inteligencije

pet_saveta_za_poboljsanje_emocionalne_inteligencije_2_w.jpg

Mirni uprkos stresu

2. Trudite se da ostanete pribrani pod pritiskom.

Većina nas doživljava stresove, vi niste nikakav izuzetak! I zato slobodno primenite neke od najstarijih tehnika čuvanja pribranosti - vežbajte brojanje do 10 pre nego što odgovorite brzopleto (a videćete da ćete uvek smisliti bolji odgovor već kod broja 7), rashladite lice i ruke hladnom vodom i izađite na svež vazduh ako ste napeti, a ako reagujete depresijom i povlačenjem u sebe, prošetajte se i uradite nekoliko aerobik vežbi.

A kad ni sami ne umete da razaznate emocije koje su vas preplavile - ljutnju, tugu, kajanje, nostalgiju... pronađite neki kutak u prirodi i povežite se sa njom. Osećaj veličine koja nas natkriljuje olakšaće trenutnu situaciju.

3. Usavršavajte sposobnost da pročitate društvene signale.

Istraživanja pokazuju da ljudi sa visokim nivoom emocionalne inteligencije mogu bolje da protumače emocionalne, fizičke i verbalne izraze, što im pomaže u komunikaciji. Evo kako možete da poboljšate svoju sposobnost tumačenja društvenih signala:

  • Kada ugledate neki izraz na nečijem licu, ne brzajte sa zaključcima. Smislite barem još jednu opciju pored one koja vam prva pada na pamet. Proširite svoju perspektivu, bolje ćete čitati socijalne signale.
  • Ako je potrebno pitajte osobe, čije signale ne razumete, zašto se tako ponašaju, postavite otvorena pitanja i uporedite odgovore sa govorom tela.

4. Vežbajte asertivnost i naučite da saopštavate i negativne emocije.

Ima trenutaka u našem životu kada je važno da postaviti granice... kada je važno reći svoje mišljenje, bez obzira na to da li se slažemo s nekim ili. Recite "ne" bez griže savesti i postavite sopstvene prioritete. Kažite kako se osećate. Evo nekoliko primera: "Povredilo me je što si me ismevao na večeri", " Osećala sam se neprijatno kada si tražio da stavim tvoje prioritete ispred svojih."

Izbegavajte rečenice koje počinju sa "ti", optužbe i presude kao što su " ti si...", "trebalo bi...", jer takav stav može doneti samo negativne posledice.

5. Usavršavajte sposobnost da izrazite emocije u bliskim odnosima.

"Kad neko ko vas voli izgovara vaše ime, ono zvuči drugačije", kaže jedan četvorogodišnjak koga su pitali da objasni šta znači kad te neko voli.

Izgovaranje nežnosti, odnosno izražavanje bliskosti je takođe veština koja se uči. Ono može biti verbalno, kao u rečima "volim te", "uživam kad ovako pričamo", ali i fizičko - pogledom, osmehom, držanjem za ruku... Izražavajte emocije i ponašanjem - slušajte empatično osobu koju volite, pripremajte joj male darove, obradujte je toplim napitkom ili lepim jelom. Sve te aktivnosti pojačavaju vezu i izražavaju jedan stav - želim da budem još bliža s tobom.

Priredila: Andrijana Nešić

 

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.