Kako stres na poslu utiče na zdravlje: saveti srpskog psihoterapeuta

Ako ste često podložni stresnim situacijama na poslu - evo šta otkriva psihoterapeut Zoran Ilić!

Veći deo dana čovek provodi na poslu, stoga je izrazito važno da bude svestan kakav uticaj to okruženje ima na njega. Kako za Bizlife kaže soft skils trener i psihoterapeut Zoran Ilić, stres se nalazi u prva tri mesta na listi problema na poslu zbog koga zaposleni traže pomoć.

Kako je kazao, na većini treninga stres menadžmenta, u individualnoj psihoterapijskoj i koučing praksi, ljudi najčešće govore o sledećim stresorima:

9 stvari koje uzrokuju depresiju: evo koje situacije ugrožavaju mentalno zdravlje9 stvari koje uzrokuju depresiju: evo koje situacije ugrožavaju mentalno zdravljeŠta uzrokuje depresiju - evo kako način života utiče na emotivno zdravlje!

- Opterećenju obimom posla - zbog čega se predugo ostaje na poslu ili se posao nosi kući, rokovima i nerealnim ciljevima. Isto tako navode i bavljenje nevažnim poslovima, preuzimanje tuđih radnih obaveza (i lošoj međusektorskoj saradnji), potpun nedostatak kontrole nad procesom rada, pad zadovoljstva i nemotivisanost, pre svega zbog izostanka pohvala i naredbodavnog odnosa menadžera.

Ilić je istakao da je stres prvo na šta se ljudi pozovu kada se razbole.

"Stres nije bolest, ali može da izazove ili pogorša mnoge bolesti. Pored mnogih telesnih psihosomatskih bolesti, vrlo čest je gubitak entuzijazma i takozvani sindrom izgaranja", kazao je Ilić.

On je objasnio da je jedan od prvih simptoma "sagorevanja" na poslu, pored osećaja umora i cinizma, a kako je naveo, stres oštećuje imunitet, ubrzava proces starenja i slabi pamćenje.

Mladi se vrlo retko zadržavaju više od tri godine na jednom poslu.

Kako je Ilić rekao, mladi obično napuštaju kompaniju ne zbog male plate, već pre svega zbog odnosa menadžera prema njima i zbog loše atmosfere u timu.

"Ako samo toj osobi smeta kolektiv, a svi drugi se dobro osećaju - ta osoba treba da stavi prst na čelo i pokuša da se prilagodi, jer ekser koji štrči biva zakucan. Ako to ne ide, treba da se obrati svom lideru ili HR službi. Ako se više osoba žali na lošu atmosferu u timu, to može, i mora biti tema za tismki sastanak. Poslednja solucija je napuštanje kompanije", istakao je on.

Da li stalno ispuinjavate želje drugih ljudi: naučite kako da bez straha i kajanja kažete NEDa li stalno ispuinjavate želje drugih ljudi: naučite kako da bez straha i kajanja kažete NEUmesto razmišljanja "Ja sam loš ako ne uradim nešto za drugoga" treba razmišljati "Niko nije ni dobar, ni loš. Svi imamo vrline i…

Kako se boriti protiv stresa koji je izazvan poslom

Ono što svako treba da uradi je da dobro izbalansira posao i privatni život, obaveze i zadovoljstva.

"Određivanje prioriteta je značajno. Tu obično grešimo tragajući za najbitnijim, perfekcionisti imaju problem jer je sve bitno. Bolje je nešto eliminisati i promeniti standard - umesto "perfektno", novi standard je "dovoljno dobro"", poručio je Ilić.

Što se komunikacije tiče, dobra vest je, kako kaže, da se emocionalna inteligencija i asertivnost mogu naučiti.

"Kada padne motivacija i nestane volja - dobro je zapitati se: Koji su razlozi zbog kojih radim, vraćanje svrsi podiže motivaciju. I na kraju - treba razvijati kulturu posete kouču ili psihoterapeutu. Najbolji lek za stres je - reći NE i zatražiti pomoć", istakao je Ilić.

Izvor: Biz Life/Stil

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.