Kako se nositi sa snažnim i teškim osećanjima tokom RAZVODA: 8 načina da sačuvate zdravlje i nastavite život napred

8 načina da se najbolje suočite sa toksičnim emocijama tokom i nakon procesa razvoda!

Razvod je po sebi vrlo stresan životni događaj u kojem se u najmanju ruku završava odnos u koji ste dugo ulagali - razočaranja su neizbežna, ali i dodatne emotivne turbulencije, piše Lovesensa.

Osim što se vaš život drastično menja, zakonske procedure donose dodatne stresove najčešće za obe strane u procesu razvoda braka.

Postoje dve strane suočavanja sa razvodom, a to su emocionalna strana i formalno pravna procedura. Obe strane uzrokuju promenjive emocije, stres, strahove, neizvesnost i razočaranje. Ipak, psiholozi ističu da uz razne strategije, možete se lakše suočiti sa ovom životnom fazom i nastaviti srećno svoj životni put nakon što se ona završi.

Kako da spasem brak: psiholozi otkrivaju koji je najčešći razlog za razvodKako da spasem brak: psiholozi otkrivaju koji je najčešći razlog za razvodPoznati bračni terapeut dr John Gottman otkriva glavni obrazac ponašanja u braku koji najčešće dovodi do razvoda... evo kako da…

Emocionalno suočavanje

Razvod može izazvati razna neprijatna i uznemirujuća osećanja, uključujući osećaj tuge, usamljenosti, straha od samože, strah od finansijskih promena, bojaznost od finansijskih, životnih i socijalnih okolnosti.

Može se javiti ljutnja, tvrdoglavost, bes prema drugoj strani ili osećaj krivice. Kod osoba koje ne mogu lako da se suoče sa emocijama i promenama može nažalost doći i do depresije.

Sve ove toksične emocije negativno se odražavaju na mentalno i fizičko zdravlje pojedinca. Svaka nova faza u procesu razvoda donosi im dodatni osećaj nemoći i nelagodnosti.

Koliko god ove promene bile bolne, one prdstavljaju i prirodnu reakciju koju donosi otežana životna situacija poput razvoda.

Iako ne postoji magičan lek koji že sva ova osećanja ukloniti, psiholozi ističu da postoje zdravi načini da se sa njima izborite, tako da što manje štete nanesete sebi, a što više naučite i steknete snagu i mudrost iz trenutne situacije.

Proces emocionalnog suočavanja počinje tako što treba sami sebi da dozvolimo slobodu da tugujemo i prihvatimo sve što se događa, odnosno da postanemo svesni i prihvatimo da je ovo trenutna situacija koja će proći, a mi ćemo nastaviti svoj život bez osobe od koje se razvodimo.

8 načina da se najbolje suočite sa toksičnim emocijama tokom razvoda:

1. Dozvolite sebi osećaj tuge

Tuga je prirodna ljudska reakcija na svaki gubitak. Tuga sama po sebi nije jednostavna emocija, već je instinktivno-emocionalni proces koji može izazvati razne vrste emocionalnih reakcija. Proces tuge ima tendenciju da se odvija u predvidljivim obrascima. Ljudi se najčešće nalaze u emotivnom prostoru između šokiranog i tužnog stanja koje karakteriše poricanje, depresija i/ili umanjenje gubitka. Takođe, javljaju se nervoza, bes, strah i ranjivost. Ovaj proces može biti vrlo bolan, ali ako dozvolimo sebi da tugujemo, vremenom ćemo o razvodu razmišljati kao o nečemu što se dogodilo u prošlosti. Proces tuge prolazi, kao i sve ostalo u životu.

Borba protiv tuge može biti kontraproduktivna. Najbolje je dozvoliti sebi osećaj tuge koji se prirodno javlja. Svakoj osobi je potrebno različito vreme da prođe kroz postupak tuge i svako ej na svoj način iskazuje, pod različitim intezitetom emocija. Na primer, osobi koja se oseća izdano i koju partner napušta može biti teže nego osobi koja se razodi po sopstvenoj inicijativi. Ili, neko ko se razvodi zbog preljube partnera može imati drugačije osećanja u odnosu na nekoga ko je godinama posmatrao kako se brak sve više pogoršava.

Nije realno očekivati da ćete kroz par dana ili par meseci potpuno izguviti osećaj tuge. Većina ljudi nastavlja da se suočava sa emocionalnim posledicama i nekoliko meseci nakon što je procedura razvoda okončana, kod nekih to može trahati i nekolikogodina. Međutim, nekoliko godina tugovanja je zaista dugo, to je trošenje emocija i energije na stvari koje su ostale u vašoj prošlosti. Ako osetite da tuga i uznemirenost ne prolaze, najbolje je potražiti profesionalnu pomoć stručne osobe koja će vam pomoći da se a osećanjima izborite na pravi način.

2. Izaberite da krenite napred

Iako tuga na prvi pogled deluje kao nešto što vas nikada neće napustiti, nakon određenog vremena većina ljudi shvati da su, malo po malo, spremni da krenu napred i nastave sa svojim životom. S vremenom, proces tugovanja gubi težinu i dobijate energiju za nov životni početak.

3. Svakodnevne obaveze umanjuju stres

I u procesu razvoda moraćete delimično da nastavite sa svakodnevnim obavezama, a neke rutine će se i drastično promeniti. Mnogi će menjati mesto prebivališta, nastavićete da idete na posao, računi će se plaćati, nastavljate da brinete o deci... Iako ćete otežano obavljati ove aktivnosti, one vam mogu pomoži da se oslobodite stresa. Obevatze čine da ponekad zaboravimo na razvod i osećanja koja on nosi, već se fokusiramo na zadatke svakodnevice.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.