Kako pomoći osobi koja ima napad panike: tehnike koje pomažu i 5 stvari koje nikako ne treba da uradite

Kako pomoći osobi koja ima napad panike?

Napad panike najčešće je uzrokovan prevelikim stresom, strahovima i anksioznim mentalnim stanjem, a usled izazovnog vremena mnogi ljudi su preopterećeni i uplašeni.

Simptomi napada panike su:

  • kratak dah
  • osećaj pojačanog straha
  • drhtanje i vrtoglavica
  • lupanje srca
  • osećej da će se dogoditi nešto loše
  • pojačano znojenje
Naučnici ističu: nedostatak ovog vitamina uzrokuje anksioznost i napade panikeNaučnici ističu: nedostatak ovog vitamina uzrokuje anksioznost i napade panikeIstraživači sa Univerziteta Okajama odlučili su da se dublje bave odnosom između tih ključnih elemenata i pojava paničnih napada…

Kako pomoći osobi koja ima napad panike?

Jednu stvar nikako ne treba da uradite, a to je da se i vi uplašite, reagujete napeto i pojačavate tenziju.

Preporučuje se nekoliko tehnika koje mogu pomoći da umirite osobu koja prolazi kroz napad panike, a jedna od njih je da joj predložite da sedne i polako broji do 10.

Panični napad je nepredvidiv i može se javiti iznenada bez određenog razloga u datom trenutku. Simptomi napada panike traju oko 10 minuta, pa je važno da odmah reagujete i pomognete osobi da što bezbolnije i smirenije dopusti da napad prođe.

Ne pritiskajte osobu koja ima napad panike, ne pitajte je "Šta ti je?", "Da li si dobro", već uspostavite mirnu i uobičajenu komunikaciju.

Recite joj da ste uz nju i da nećete otići. Ostanite pozitivni i mirno izgovarajte rečenice, uhvatite ospobu znežno za ruku i pokažite jpoj da može da se oseća sigurno i zaštićeno. Budite ljubazni i podsetite da je napad panike trenutno stanje koje će sigurno proći za par minuta. Započnite prijateljski razgovor i pokušajte umereno da skrenete misli na neku vedriju temu.

Ako osoba koja ima panični napad počne polako da gubi kontrolu i sve više i više počinje da paniči i žali se na brzo kucanje srca, isprobajte sledeću tehniku:

Predložite joj da sedne na udobno mesto, stopala neka budu čvrsto oslonjena na tlo. Pomozite joj kroz primer da se fokusira na disanje.

Tehnika 5-4-3-2-1:

Usredsređenost na druge stvari u sobi i različita čula mogu odvratiti osobu od napada panike. Mogu se fokusirati na prepoznavanje pet predmeta koje mogu da vide, četiri predmeta treba da dodirnu, identifikuju tri zvuka koja čuju, dva različita mirisa i jedan ukus.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.