Kako da uvežbate pozitivnost: lična psihoterapija protiv stresa u 10 koraka

Kako vi pijete čaj? Da li pijete sporo, s poštovanjem, kao da je ta šolja centar sveta oko kojeg se sve vrti...

"Pijte čaj sporo, s poštovanjem, kao da je ta šolja centar sveta oko kojeg se svet vrt - pijte polako, u jednakim gutljajima, ne žureći ka budućnosti. Živite ovaj trenutak."- Thich Nhat Hanh

Mnoga istraživanja su pokazala kako stres loše utiče na zdravlje, stoga je važno naučiti nositi se s njim jer nerealno je očekivati da ćemo ga moći izbeći. "U životu uvek postoji rešenje problema. Ako se ništa ne čini i ne preuzme se kontrola nad situacijom, problem će samo postati još veći", upozorava britanski psiholog Cary Cooper, stručnjak za zdravstvena pitanja vezana uz posao, koji se nedavno sa Univeryiteta Lancaster vratio na Manchester Business School. Ističući kako je prvi korak ustanoviti šta uzrokuje stres, daje sledeće savete za borbu protiv njega.

Isceljujuća mantra "Ja jesam" za vraćanje u sadašnji trenutak i uklanjanje stresa...

1. Budite aktivni - telesna aktivnost može vam pomoći da se rešite emocionalnog pritiska, "ispucate" nervozu i pročistite misli i smireni lakše ustanovite uzrok stresa i nađete rešenje. "Da biste se efikasno nosili sa stresom, morate se osećati snažno i zdravo i da ste mentalno jaki. Telesne vežbe čine upravo to", kaže prof. Cooper.

2. Preuzmite kontrolu - to je ključni deo pronalaženja rešenja kojim ćete biti zadovoljni, a pasivnost samo pogoršava stres jer "osećaj gubitka kontrole jedan je od glavnih uzroka stresa", ističe prof. Cooper.

3. Povežite se s ljudima - to je korisno na više načina. Osim što će vam dati potporu, opustićete se u njihovu društvu, drugi ljudi - prijatelji, kolege, rodbina - mogu vam pomoći da problem sagledate iz različitih perspektiva. Takođe, u razgovoru s njima možete doći do ideja za rešenje svog problema.

4. Pronađite vreme samo za sebe - postalo je praktično uobičajeno da ljudi ostaju duže na poslu, zbog čega imaju sve manje vremena za stvari u kojima uživaju: druženje, opuštanje, vežbanje, hobije... Stoga prof. Cooper savetuje da se u nedeljnom planeru označe dva dana kad ćete veče posvetiti sebi umesto da "zaglavite" na poslu i da posao organizujete tako da to možete ostvariti.

5. Postavite izazove - svejedno jesu li vezani uz sam posao ili privatan život, "neprestanim postavljanjem izazova bićete proaktivni te preuzeti upravljanje vlastitim životom. Nastavljajući da učite, postaćete emocionalno otporniji, naoružani sa znanjem i željom da nešto činite umesto da budete pasivni", objašnjava prof. Cooper.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.