Dobrobiti mindfulness tehnike za decu: zanimljive vežbe za aktivnu pažnju i samopouzdanje najmlađih

usmerena_pažnja_kod_dece_dobrobiti_mindfulness_tehnike_za_najmlade_2Regulisanje napetosti

Mindfulness tehnike mogu da se primenjuju i kod dece kod koje postoji povišen nivo napetosti. Predložite detetu da zajedno provežbate situaciju koja izaziva stres. Neka, na primer, zamisli kako radi kontrolni zadatak u školi. Dajte mu papir i olovku i pitajte ga šta je to što ga najviše uzbuđuje. Ostavite mu dovoljno prostora da svoje emocije podeli sa vama. Veoma je važno da ga ne ispravljate i ne osuđujete. Kada jednom osvesti tu neprijatnu situaciju, sigurno će narednog puta da bude spremniji.

Možda je najzabavnija vežba za decu da izaberu superheroja ili heroinu koju vole. Objasnite im kako ta heroina ima specijalnu moć, a to je, na primer, da čuje i najtiše zvuke. Kada smo usredsređeni na zvukove mi zanemarujemo svoje misli, ne osuđujemo ih i samo obraćamo pažnju na ono što jeste.

Tu smo kao i dete, sada i ovde, i to je jedino što postoji. Smestite se udobno i dajte detetu zvonce. Sugerišite mu da aktivira svoju supermoć i da se fokusira na zvukove koje čuje: gužvu, buku, sirene… Zatim neka pažnju usmeri samo na jedan zvuk: zvuk zvonceta. Možete mu dati da pomiriše cvet i da obrati pažnju samo na taj miris. Slično možete da uradite i sa nekim voćem: pitajte dete kakav miris i ukus ima, kakva mu je tekstura. S obzirom da vi najbolje poznajete svoje dete, izaberite pristup za koji mislite da je za njega najbolji kako bi naučilo da usmerava pažnju.

Kako razgovarati sa decom u kritičnoj situaciji: 12 moćnih fraza koje pomažu svakom roditelju u vaspitavanjuKako razgovarati sa decom u kritičnoj situaciji: 12 moćnih fraza koje pomažu svakom roditelju u vaspitavanjuPonekad roditelji teško izaberu prave reči ili se u afektu odluče baš za one koje treba izbegavati u kritičnoj situaciji! Evo…

Kako mališan bude napredovao, možete da proširujete supermoći. Sledeći korak je da putem specijalne moći pojmi kako se oseća. Neka prvo osvesti ruke, noge, stopala, šake… Ako stane u pozu svog superheroja, moći će da oseti svoje prednosti. Tako će te iste kvalitete da osvesti, a to će i vama dati nove uvide o vašem detetu. Vi mu budite oslonac i vodič. Nežno i sigurno mu pomozite da otkrije koje supermoći ima.

Sve ove vežbe pomoći će vašem detetu da usmerava pažnju, ali i vama da produbite odnos sa svojim mališanom. Razvijajte naviku da na ovaj način provodite deo vremena od najranijeg uzrasta, jer će dete tako da stiče sigurnost i moć da usmerava pažnju na sada i ovde, kao i da bez osuđivanja pristupa drugima. Mindfulness i nama kao roditeljima pruža šansu da budemo prisutni, nežni, saosećajni i zahvalni u svakom trenutku. Dok učimo decu da budu smirena i pažljiva, učimo i sebe da budemo takvi. Rastimo zajedno sa njima!

Izvor: Sensa

Sofija Borojević, Master Psihologije (Univerzitet Mastriht)

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.