Da li se često svađate sa partnerom: evo šta vas sprečava da rešite konflikt

Konflikt koji nastaje između dve osobe je nužan, ali nije uvek signal da treba prekinuti odnos. Naprotiv, to može biti tačka koja će stvoriti kvalitetniji, bliskiji i zdraviji odnos između dvoje različitih ljudi.

Dve osobe koje ulaze u emotivan odnos to čine unoseći u njega različita očekivanja, stavove, potrebe, uverenja, osobine ličnosti. Da bi odnos dobro funkcionisao ove aspekte treba uskladiti. U zavisnosti od toga koliko se partneri razlikuju, proces njihovog usklađivanja će nužno dovesti do većih ili manjih konflikata.

Kako voleti i živeti srećno posle razvoda: šta je potrebno da drugi brak bude uspešanKako voleti i živeti srećno posle razvoda: šta je potrebno da drugi brak bude uspešanOvi simptomi ukazuju na poremećaj hormona štitne žlezde - evo kako da prepoznate hormonski disbalans!

Prema tome, konfikti su nužni kako bismo mogli da se uskladimo sa osobom sa kojom smo u emotivnoj vezi ,ali problem je što se konflikti često doživljavaju kao nešto što je trajno i što je nemoguće rešiti. Ako osobe imaju ovakav stav prema konfliktu, onda im je jako teško da se upuste u rešavanje problema, dolazi do prekida odnosa umesto razvoja istog kroz zajedničko usklađivanje i međusobnu podršku.

U ovom tekstu opisaćemo faktore koji vas mogu sprečavati da novonastali konflikt sa partnerom razrešite i dođete do rešenja problematične situacije.

Najčešća emocija koja se javlja kada su dve osobe u konfliktu jeste bes. Nazivanje pogrdnim imenima, međusobno optuživanje, bacanje stvari, lupanje vratima sve to je posledica eskalacije besa. Bes često može prikrivati neku drugu emociju, na primer, ako je osoba povređena, ona može ovo osećanje prekriti tako što će biti besna prema partneru.

Ono što je važno shvatiti jeste da nije partner taj koji vas čini besnim i povređenim već vi to sami sebi činite. Kako se to dešava? Kada partner uradi ili kaže nešto što vam se ne dopada možete pomisliti  “On/ona to radi namerno”, “On/ona je kriv/a što se ja ovako osećam”, “Nisam zaslužio/la da se tako ponaša prema meni, to nije fer” ili jednostano “Kako je bezobrazan/na, sebičan/a”, “On/ona je đubre” i sl. Ovakav način razmišljanja, koji je više ili manje eksplicitan, uvodi vas u nezadovoljstvo, a postepeno, kako se misli nadovezuju i gomilaju, sećanja na slične situacije u prošlosti i u bes.

Kada bes dostigne vrhunac nemoćni ste da odreagujete smireno i adekvatno rešavate problem, već počnete da vičete, optužujete, vređate, lupate vratima. Prema tome, prvi korak ka zdravoj komunikaciji i rešavanju konflikta sa partnerom jeste smanjenje sopstvenog besa, odnosno sprečavanje da dođe do njegove eskalacije.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.