Bes uništava fizičko i psihičko zdravlje: evo kako da ga kontrolišete i sprečite besne reakcije

Kako da kontrolišete bes - 7 stvari koje treba da uradite!

Bes je emocija koju karakteriše prisustvo antagonizma prema nekome ili nečemu što smatramo da je urađeno sa namerom da nam naškodi. Bes može da dovede do različitih problema. Povišen krvni pritisak i druge fiziološke reakcije koje se javljaju kod besa otežavaju da racionalno razmišljamo i narušavaju fizičko i psihičko zdravlje.

Bes je uobičajena negativna ljudska emocija. Veliki broj ljudi se razbesni povodom različitih stvari nekoliko puta nedeljno. Međutim, bes je nezdrava emocija iz razloga što dovodi do disfunkcionalnog ponašanja koje neće voditi rešavanju problema, već naprotiv, može dovesti do problema na poslu, u društvenom životu i uopšte do smanjenog kvaliteta života. Uz to, bes stvara fiziološke reakcije koje nikome nisu prijatne. Ovo su neki od razloga zašto bi bilo korisno da naučite da kontrolišete svoj bes i besne reakcije.

10 načina da sačuvate i poboljšate PSIHIČKO ZDRAVLJE: saveti poznatog psihoterapeuta10 načina da sačuvate i poboljšate PSIHIČKO ZDRAVLJE: saveti poznatog psihoterapeutaPoznati psihoterapeut otkriva - 10 stvari koje pomažu da sačuvate psihičko zdravlje!

7 STRATEGIJA U BORBI PROTIV BESA

1. RELAKSACIJA

Jednostavne tehnike relaksacije kao što je duboko disanje ili vizualizacija mogu pomoći da smanjite intenzitet besa koji osećate. Kada počnete sa tehnikama relaksacije potrebno je da ih vežbate svakodnevno. Vremenom ćete moći da smanjite intenzitet besa i da sebe dovedete u stanje relaksacije sve brže i brže.

Joga i meditacija mogu biti korisna sredstva u kontrolisanju emocije besa i za relaksaciju.

2. KOGNITIVNO RESTRUKTURISANJE

Kognitivno restrukturisanje se odnosi na promenu načina razmišljanja. Kada ste besni verovatno ste primetili da vičete, psujete i dajete ljudima nadimke kao što su „idiot“, „kreten“, „budala“ i slično. Takođe, kada ste besni često preterujete u proceni situacije. Vaša razmišljanja i stav o situaciji često zvuče ovako: „to je užasno“, “ ja ovo ne mogu da podnesem“ . Ovaj način razmišljanja je upravo to što vas uvodi u bes. Ukoliko biste razmišljali: „ovo jeste loše, ali nije užasno“ i “ ovo jeste teško, ali nije nepodnošljivo“, bili biste možda nezadovoljni trenutnom situacijom za koju smatrate da je loša po vas, ali ne biste bili besni. Kada smo nezadovoljni situacijom mi možemo naći način kako da je rešimo, možemo razgovarati sa drugima ne bismo li došli do konstruktivnog rešenja. Kada smo besni razgovor i konstruktivno rešenje problema nisu mogući.

Budite oprezni sa korišćenjem reči kao što su „nikada“ i „uvek“: „Ova glupa mašina NIKADA ne radi!“, „UVEK zaboravljaš stvari!“. „uvek“ i „nikada“ su krajnosti, a u životu stvari nisu crno-bele.

3. RAZMISLITE PRE NEGO ŠTO PROGOVORITE

Kada smo besni često kažemo i uradimo ono što nije logično, racionalno, niti nam koristi. Kada nam je „usijana glava“ ne možemo ispravno da razmišljamo i donosimo odluke. Zato sačekajte da osećanje besa prođe, slušajte šta druga osoba ima da kaže i koncentrišite se na disanje. Kažite sebi:

„Nemam nikakve koristi od toga da budem besan, šta god da sada uradim ili kažem neće mi biti od koristi.“

Kada više ne budete besni moćićete da izrazite svoje nezadovoljstvo i neslaganje na asertivan način koji će voditi konstruktivnom rešenju problema.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.