9 načina da se izborite sa anksioznošću

"Nekih 98 odsto mojih problema bi nestali samo kad bih mogla da prekinem s preteranim razmišljanjem", glasi jedan komentar na Tviter grupi koja okuplja osobe izmučene anksioznošću...

Strepnja, briga i stres... to je najkraći opis psihičkog stanja ogromnog broja ljudi danas, a hronična i preterana napetost donosi umor, nemir i veliku razdražljivost. Zato su u borbi protiv anksioznosti "sva sredstva dozvoljena" pa čak i ona koja u prvi mah deluju pomalo neobično pa čak i smešno.

1. Ponavljajte problem dok vam ne postane dosadan (ili „Dosada lek").

Plašite se lifta? Vozite se hiljadu puta liftom i bićete manje anksiozni i više neće biti kontraefekta, osim što će vam pripasti muka od toliko vožnji.

Ista vežba: mislite o svom problemu, uporno, usredsređeno, izgovarajte misao koja u sebi sadrži suštinu vaše strepnje, iznova i iznova, sporo, tiho narednih dvadesetak minuta.

Teško je toliko dugo razmišljati o brigama i problemima, ukoliko ih izgovorite nebrojano puta, zar ne? Ovo zovemo „dosada lek", ali je i dosada zasigurno mnogo bolja nego osećaj anksioznosti.

2. Predstavite sebi probleme gorim nego što zaista jesu.

Kada se trudite da kontrolišete svoje strahove, samo ih sakrivate sami od sebe. Umesto toga, preuveličajte ih i posmatrajte šta će se dogoditi.

8 pitanja i odgovora o anksioznosti...

Na primer, ukoliko se plašite da ćete se zbuniti dok govorite na nekom javnom skupu, da nećete moći ničega da se setite, iscenirajte tu situaciju na sledećem javnom pojavljivanju. Recite: „O, bože, šta sam poslednje rekla?" I šta se dogodilo?

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.