5 načina da pobedite anksioznost: ove vežbe možete da praktikujete u bilo kom trenutku

Anksioznost i panični napadi predstavljaju svakodnevicu savremenog čoveka. Evo jednostavnih načina da im se prepustite i prevaziđete ih...

Životni stilovi koje vodimo, kao i predmeti i događaji koji nam u svakom trenutku skreću pažnju, uzrok su nedovoljnog posvećivanja sebi, svom telu. Ne osluškujemo unutrašnje potrebe i sopstvene granice. Ovakva svakonevica i emocionalna nepismenost doprinose globalnoj epidemiji depresije, anksioznosti i napada panike.

Predlažemo 5 jednostavnih i efikasnih načina da pobedite anksioznost i panične napade:

Kako da se oslobodite straha, anksioznosti i negativnih emocija: ova osećanja uzrokuju sabotažu ciljevaKako da se oslobodite straha, anksioznosti i negativnih emocija: ova osećanja uzrokuju sabotažu ciljevaTeorija skripta iz transkackiono-analitičke psihoterapije otkriva zašto sabotiramo sopstvene ciljeve.

1. Posvetite vreme sebi i senzacijama koje osećate.

Kada god osetite talas anksioznosti, osamite se na mestu na kom se osećate sigurno i posvetite izvesno vreme sebi. Sedite i osluškujte ono što vam se događa, prihvatite te emocije i senzacije jer je to potpuno prirodan osećaj. Ne osećajte se nervozno, ljutito i ne osuđujte sebe zbog jer imate anksioznost.

2. Utonite u svoje emocije, prepustite se i dozvolite im da slobodno struje kroz vas.

Nakon što obznanite sebi to što osećate, prepustite se tom osećaju. Prestanite da pokušavate da ga kontrolišete i da se odupirete tome što doživljavate. Šta god da osećate u redu je. Utonite u svoje senzacije i dopustite da slobodno prolaze vašim telom. Dozvolite im da se kreću u pravcu "u kom su namerile".

3. Udahnite duboko, osećajući sve senzacije i isto tako izdahnite u potpunosti, otpuštajući te senzacije.

Nakon što ste sebi dozvolili anksioznim psihofizičkim senzacijama da slobodno kolaju vašim telom, pokušajte da im se prepustite sa svakim udahom i da ih otpustite sa svakim izdahom. Uradite ovo par puta. Osetićete kako anksioznost i panični napad popuštaju.

2 jednostavne vežbe za oblikovanje bliske budućnosti: ovo je najlakši način da ostvarite svoje ciljeve2 jednostavne vežbe za oblikovanje bliske budućnosti: ovo je najlakši način da ostvarite svoje ciljeveTokom rada ovih vežbi obavezno zapišite svoje ciljeve kako biste mogli da ih se podsetite, i dopunite.

4. Zahvalite se svim senzacijama i poruci koju su vam donele anksioznost i panični napad, ali i sebi jer ste sve to osvestili.

Kada je osećaj anksioznosti prošao, ili nakon što se drastično smanjio, zahvalite mu se jer vam je doneo poruku da usporite i da se samopreispitate. Zahvalite se emotivnom delu svoje ličnosti jer je u stanju da prenese i primi takve poruke.

5. Postanite svesni sadašnjeg trenutka.

Znajte da nakon što se zahvalite sebi i emocionalnoj strani svoje ličnosti, anksioznost će nestati. Kako biste se držali ovog osećaja svežine i jasnoće, pokušajte da prebacite svoju svesnost na sadašnji momenat. Osetite temperaturu u sobi, oslušnite zvuke oko sebe. Budite prisutni.

Možete praktikovati ove korake kada god osetite anksioznost ili panični napad. Upamtite, ne postoje loše emocije. Anksioznost je samo podsetnik da usporite i da se pozabavite samorefleksijom.

Izvor: Lovesensa

Lena Sudar

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.