10 načina da sačuvate mentalno zdravlje uprkos životnim izazovima

Svakodnevno smo izloženi stresnim situacijama i životnim izazovima, ali najvažnije je pronaći u sebi mir i sačuvati mentalno zdravlje!

Mentalno zdravlje i psihološka dobrobit predstavljaju važne komponente sveopšteg zdravlja i srećnog života. Da bi ste podržali i održali mentalno zdavlje potrebno je da usvojite određeni stil života koji podrazumeva izgradnju i upražnjavanje pozitivnih navika.

U ovom tekstu navešću neke opšte preporuke za postizanje i održanje mentalnog zdravlja.

Budite dobri prema sebi – tretirajte sebe kao što tretirate svog prijatelja/prijateljicu, nastojte da u svakoj situaciji sebe ohrabrite umesto da sebe kritikujete. Usvojite koncept bezuslovnog samoprihvatanja. Prihvatite sebe i kada grešite i kada vaše želje nisu ostvarene.

Ovo je najvažnija stvar za očuvanje braka ili romantične veze: šta treba da naučite ako želite stabilan ljubavni odnosOvo je najvažnija stvar za očuvanje braka ili romantične veze: šta treba da naučite ako želite stabilan ljubavni odnos"Oproštaj je atribut jakih" - Mahatma Gandi

Vežbajte svakodnevno – upažnjavajte fizičku aktivnost svakodnevno. Fizička aktivnost će vam pomoći da smanjite stres i anksioznost, uticaće pozitivno na vaše zdravlje i dovešće do toga da imate više eneregije. Pronađite neku fizičku aktivnost (sport, šetnja, trčanje, vožnja bicikla itd.) u kojoj uživajte i upražnjavajte je svaki dan. Ako niste sportski tip počnite sa svakodnevnim šetnjama od po 45 minuta dnveno. Dok šetate možete slušati muziku ili neki audio kurs na vašem telefonu.

Pronađite hobi – pronađite hobi, nova interesovanja ili naučite neku novu veštinu. Neka to bude nešto što je neobavezno ali vam pričinjava zadovoljstvo. Time ćete obogatiti sadržaj vaše svakodnevnice. Ispunite vašu svakodenvicu sadržajem jer praznina i nedostatak sadržaja su plodno tlo za anksioznost i negativne misli.

Nađite vremena za uživanje i kreativnost – kreativnost povećava vaše samopouzdanje. Uživanje u svakodnevnim sitnicama povećava vaše raspoloženje. Nađite neke sitnice u kojima uživate, pogledajte neki film, popričajte sa nekim koga volite, uradite bilo što što vas čini srećnim.

Pomozite drugima – ako vam se ukaže prilika da pomognete nekom kome je pomoć zaista potrebna učinite to. To će vam pričiniti zadovoljstvo.

Relaksacija – naučite da se relaksirate nakon napornog dana. Ovladajte tehnikama disanja i naučite da se relaksirate u svakodnevnim situacijama. 

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.