10 MOĆNIH SAVETA DREVNIH GRČKIH FILOZOFA: Evo kako da rešite životne probleme i preživite teška vremena

Otkrivamo 10 zdravih načina grčkih filozofa za rešenje životnih problema!

Ponekad teška vremena, izazove teške situacije nemoguće je zaobići, ali važno je da ne zaboravite - nijedan problem nije nerešiv i sve zavisi iz vašeg ugla posmatranja.

Stoička filozofija može pomoći da na zdrav način porevaziđete teška vremena i naučite kako da se nosite sa mnogobrojnim životnim olujama.

Drevna grčka filozofija stoika foksuira se na razvoj vrlina i snažnog karaktera u vilju lakšeg prevazilaženja životnih izazova. Stoici najviše cene smirenost, hrabrost i slobodu, a njihovi saveti se i danas koriste u kognitivno-bihevioralnoj terapiji.

Pročitajte još:

Postoji 4 različita tipa anksioznosti: evo kako da ih odmah prepoznate

Šta je visoko funkcionalna anksioznost: ovo su najčešći simptomi

5 svakodnevnih mentalnih zamki koje morate da izbegnete: uspešni ljudi nikada ne prave ovakve greške

Otkrivamo 10 zdravih načina grčkih filozofa za rešenje životnih problema:

1. Razvijte svest o sopstvenim vrednostima

Shvatanje naših osnovnih vrednosti i pokušaj da se njima vodima kroz život, pomaže vam da pronađete mir, smer i pravi smisao života. Živeti život punim plućima i napredovati,jedini je put do pronalaženja prave životne svrhe.

Niče je govorio: "Ko ima "zašto" zbog kojeg živi, može se nositi s gotovo bilo kojim "kako".

2. Ništa ne kontrološemo u potpunosti, osim nas samih

Stoički filozofi ističu da ništa ne možemo kontrolisati osim naših namera, misli i aktivnosti.

Zatoje važno da ne brinete o stavrima nad kojima nemate kontrolu - to je samo gubljenje vremena - jednostavno ih prihvatite.

Ljubav prema sudbini - to znači prihvatiti život u celini.

3. Emocije

Naš emotivni život odlikuje se na naše vrednosti i sudove.

Pokušajte da se oslobodite negativnih emocija poput besa i mržnje tako što ćete na prvi način tumačiti situacije koje vam se događaju u životu.

4. Zaustavite se i duboko udahnite

Snažne emocije mogu vam pomutiti svest i sprečiti vas na pravi način da posmatrate određene situacije. Bes je privremeno ludilo sa dugoročnim posledicama.

Kada osetite talas snažnih, naročito negativnih emocija, odložite odluke i aktivnosti na situaciju koja je u vama probudila snažna osećanja.

5. Kognitivno distanciranje

Kognitivno distanciranje je sposobnost odvajanja vrednosnih sudova od činjenica: objektivan opis i reakcija na događaje je temelj drevne stoičke psihoterapije. Kada se u životu pojave izazovi ne razmišljajte: "Zašto se baš meni događaju ovako strašne stvari?", već pokušajte objektivno da posmatrate situaciju i pronađete rešenja.

Nastavak teksta pročitajte na sledećoj strani!

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.