Evo kako da sprečite prekomerno zadržavanje tečnosti: prirodni lekovi za jednu od najčešćih tegoba

Prekomerno zadržavanje tečnosti u telu je jedna od čestih tegoba, ali na raspolaganju su nam prirodni načini koji potpomažu protočnost.

Osluškujući promene i faze svog tela, možemo dodatno da osnažimo njegove funkcije i da preveniramo eventualne buduće blokade. Ljudski organizam ima zadivljujuće složen i prefinjen sistem „navodnjavanja”. Telo se sastoji od otprilike 40 triliona ćelija. Da bi ćelije mogle normalno da funkcionišu, u svakoj od njih mora da se održava skladan međuodnos tečnosti koja se nalazi unutar ćelije i tečnosti koja je okružuje. Tako se, naime, reguliše ravnoteža vode u celom organizmu. Ali, ta ravnoteža je vrlo nestabilna pa često ponegde u telu nastane „zastoj”.

Mnogima se događa da im odeća i obuća tokom dana postanu tesne jer su „nabujali” usled prekomernog nakupljanja tečnosti. Otečenost (edem) može da se pojavi u bilo kom delu tela, a obično zahvata noge, ruke, stomak, grudi ili lice, a prate je umor, tromost i osećaj težine. Takozvano zadržavanje telesne tečnosti češće je leti jer toplota podstiče širenje krvnih sudova, zbog čega može da se poremeti razmena međućelijske tečnosti pa nastane otok. Uobičajeni načini samopomoći su: ležanje podignutih nogu, mlake kupke s dodatkom soli koja umanjuje otoke, limfna drenaža, biljni čajevi s diuretičkim dejstvom...

Kako da napravite prirodni balzam za usne u 4 jednostavna koraka: smesa od kakao putera, kokosovog ulja i pčelinjeg voska oporaviće vaše usne (+UPUTSTVO ZA PRIPREMU)Kako da napravite prirodni balzam za usne u 4 jednostavna koraka: smesa od kakao putera, kokosovog ulja i pčelinjeg voska oporaviće vaše usne (+UPUTSTVO ZA PRIPREMU)Brzo i sa par sastojaka ćete dobiti količinu balzama za usne dovoljnu da popuni 18 tubica.

Pritom valja uzeti u obzir da nije dovoljno samo podsticati telo da se reši viška tečnosti, nego treba da se ustanovi zašto se ona nakuplja. Uvreženo je mišljenje da je ovo stanje povezano s hormonima, budući da je češće kod žena, posebno tokom hormonskih promena za vreme menstruacije, trudnoće, menopauze. „Hormoni su samo jedan od brojnih uzroka zbog kojih može da dođe do zadržavanja tečnosti u organizmu.

Na primer, oticanje nogu najčešće je posledica proširenih vena ili spuštenih stopala, pa u tim slučajevima ponajpre treba lečiti spomenute tegobe”, objasnila je dr Sanja Toljan, direktorka zagrebačke poliklinike Orlando, specijalistkinja anesteziologije, reanimacije i intenzivnog lečenja, kao i antiejdžing i preventivne medicine, s dugogodišnjim iskustvom u rešavanju hormonskih poremećaja. „Ako edem nestane čim se organizam odmori – ako nakon prospavane noći ujutru više nema otečenosti – tada uzrok nisu hormoni, nego je otečenost verovatno povezana sa slabijom cirkulacijom zbog sedelačkog načina života. Ali, ako se otok ne povuče preko noći, posredi bi mogao da bude neki dublji problem, uključujući i hormonsku neravnotežu. Učestalo oticanje može da bude i znak bolesti bubrega, jetre ili srca, pa svakako treba potražiti lekarski savet”, preporučuje dr Toljan.

Nežni dodir zelene salate: osvežavajuće pakovanje za lice (EFIKASNO + ZA SVE VRSTE KOŽE)Nežni dodir zelene salate: osvežavajuće pakovanje za lice (EFIKASNO + ZA SVE VRSTE KOŽE)Leto donosi suv i topao vetar, ali i sunce i morsku so koja ponekad izazove iritacije na koži. Blaga maska od zlene salate…

S druge strane, poremećaj ravnoteže tečnosti u telu jednostavno može da bude posledica nedovoljnog unosa vode i elektrolita, poput magnezijuma i kalijuma. „Magnezijum je izuzetno važan u regulaciji telesnih tečnosti, između ostalog, zato što je to ključan mineral za rad srca i kontrakcije mišića.

Ujedno je aktivator tristotinak telesnih funkcija. Najviše magnezijuma sadrži zeleno lisnato povrće koje treba da jedemo u izobilju. Ali, s obzirom na to da je tlo sve siromašnije mineralima, a povrće se sve češće uzgaja na veštački način i bez uobičajenog rasta u zemlji, količina magnezijuma u njemu je upitna. Stoga je dobro uzimati i suplemente, ponajpre magnezijum u tečnom obliku, koji je dostupan u raznim kombinacijama – na primer, obogaćen vitaminima C ili B6”, objašnjava Mirjana Tonković, magistarka i analitičarka ishrane.

Na dovoljan unos magnezijuma naročito treba paziti leti, kad znojenjem pojačano gubimo elektrolite. Poželjno je piti vodu koja je bogata magnezijumom, a najbolje bi bilo da nije gazirana jer voda s dodatim ugljen-dioksidom može da optereti sistem za varenje i metabolizam”, upozorava Mirjana Tonković. Napominje kako je za ravnotežu vode u organizmu bitan i kalcijum, koji se, poput magnezijuma, takođe nalazi u povrću, pa treba jesti što više raznovrsnih salata, bilo sa sirovim povrćem ili kratko blanširanim, ne duže od jednog, dva minuta.

Salata lako može da postane glavni obrok dodavanjem kus-kusa koji je niskokaloričan, a vrlo zasitan jer obiluje vlaknima koja su uz to odlična za varenje. S povrćem ćete dobiti i preko potreban kalijum, koji pak mora da bude usklađen s natrijumom da bi se pravilno regulisao nivo tečnosti u telu. Poznato je da preko merna količina natrijuma može da preoptereti krvotok i bubrege i da izazove zadržavanje tečnosti, ali to ne znači da u ishrani treba drastično da se smanji količina natrijum-hlorida, odnosno kuhinjske soli.

Izvor: Lovesensa

Ivana Vodogažec

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.