Uvod u meditaciju

Uvedite u svoju dnevnu rutinu moćnu veštinu koja vam može pomoći da živite duže, da se osećate srećnije, rešite probleme i bolje upoznate sebe - meditaciju.

„Bila sam rastrzana na nekoliko strana, opterećena poslom, vođenjem privatne firme, ali i porodičnim obavezama, gajenjem troje dece i problemima s bolesnim roditeljima. Htela sam da budem od pomoći, ali nikako nisam mogla svima da udovoljim. Nemir, stres i nervoza postali su deo moje svakodnevice, što se, naravno, odrazilo i na zdravlje. Bolovi u leđima, česte prehlade i upale iziskivali su sve češće uzimanje lekova, pa i antibiotika. Zbog takvog načina života na kraju sam morala na operaciju žuči, a po izlasku iz bolnice preležala sam dve upale pluća“, počela je svoju priču naša sagovornica Katarina. Svoje probleme nije rešila na uobičajen način, traženjem drugog mišljenja kod specijaliste ili odlaskom kod psihijatra.

Smirenje uma

„Tražila sam izlaz, shvatila sam da mi lekari i tablete neće pomoći. Na ulici, u prolazu, pogled mi je pao na plakat za kurs joge i meditacije, i odmah sam pomislila da bi to moglo da bude rešenje. Naravno, u početku mi je bilo vrlo čudno. Pitala sam se kako ću samo sedeći pola sata rešiti probleme. Misli su mi lutale, bila sam nemirna.

Uz tehnike disanja koje sam naučila, uspela sam da smirim um i dovedem sebe u mirno stanje. Naučila sam da se opustim, a meditacija mi je prešla u naviku. Sada stižem sve, bolje sam fokusirana na izazove, probleme lakše rešavam. Shvatila sam da, kad sredim sebe, bolje funkcionišem prema spolja. Zdravlje mi se poboljšalo, više ne uzimam tablete jer mi je imunološki sistem ojačao. Kako sam dublje uranjala u sebe, redom su isplivavali svi moji problemi. Ali pomoću meditacije koja čisti i umiruje um bilo je lakše da pronađem rešenja. Sada svemu pristupam smirenije.“

Od tada, poslednjih sedam godina Katarina svakog dana dvadeset minuta posvećuje meditaciji. Ona nije usamljena kad su životni izazovi u pitanju, mnogi imamo slične probleme. Kako je Katarini pomogla meditacija, objašnjavaju Marija Bondžulić, savjetnica za upravljanje stresom i voditeljica programa WellYoge u centru Sklad u Zagrebu, i učiteljica Sahaj Samadhi meditace Suzana Škugor-Friganović iz centra "Umeće življenja".

„Većina ljudi teško se nosi s pritiscima i problemima. Preko nam je potrebna mentalna higijena da bismo funkcionisali normalno. Meditacija je svesni čin povlačenja u sebe, kada svoje probleme sagledavamo iz drugog, mirnijeg ugla. Kako je uzrok stresa naš pogled na događaj, a ne sam događaj, upravo nam meditativni prostor omogućuje da izmenimo ugao gledanja na samog sebe i svoje okruženje. Ono što možemo da učinimo jeste da stres upregnemo da radi za nas, a ne protiv nas. Istraživanja pokazuju, što je i Katarina uočila, prednosti metode meditacije za smirenje uma jer ona deluje na nervni sistem oslobađajući energetski potencijal i kreativnost pomoću koje lakše savladavamo izazove“, objašnjava Marija Bondžulić.

Ona dodaje da je meditacija negovanje duhovnosti, ali ne one religijske, nego one koja nam je potrebna da bismo lakše podneli svakodnevicu. Takvo mišljenje ima i Suzana Škugor-Friganović: „Meditacija je dovela u ravnotežu Katarinin um i ona se na prirodan način okrenula sebi i srži svog bića. Okretanjem pažnje prema sebi, a pažnja je energija koju stalno gubimo, Katarina je sama sebi pomogla, a tada je počela bolje da funkcioniše i sa porodicom i drugim ljudima. Uz meditaciju naše telo se lakše nosi s mentalnim aktivnostima, koje traju čak i kada spavamo. Uspostavlja se ravnoteža između odmora i akcije. Upravo zbog previše akcije, stresa i bolova, organizmu je potreban odmor, koji je Katarina ostvarila vežbama disanja i meditacijom.“

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.