Svesni sadašnjeg trenutka: kratke vežbe mindfulnessa

Nežno vraćanje pažnje na sadašnji trenutak, na dah, telo ili osećaje koji upravo struje našom unutrašnjošću svrha je mindfulnessa, sve potrebnije veštine koja nas uči smirivanju i usporavanju uvek zauzetog uma. Učitelji mindfulnessa iz centra IDIS za Sensu su kreirali jednostavne, a moćne vežbe mindfulnessa, koje vremenom mogu potpuno promeniti naš doživljaj sveta. Probajte!

Biti svestan urođeni je potencijal i sposobnost svakoga od nas, ali da bismo svesnost pretvorili u moćan alat, te imali najviše koristi od nje, potrebno je svakodnevno vežbati. Čak i ako ne možemo da pronađemo vreme za vežbanje, postoje načini kako da uklopimo mindfulness u svoju  svakodnevicu. Naučna istraživanja pokazuju da svakodnevnim vežbanjem „mišića svesne pažnje” naš mozak menja neuronske veze, a time i naše naviknute reakcije. Zato zakoračite već danas u sadašnji trenutak sa ovim kratkim vežbama mindfulnessa.

Mindfulness vežba: četiri načina da se oslobodite stresaMindfulness vežba: četiri načina da se oslobodite stresaO mindfulness tehnici se dosta govori i piše ali često izostaju konkretni alati koji nam je mogu približiti. Predstavljamo vam…
  • Zapitajte se kako se sada osećate u telu. Da li su vam mišići napeti? Primetite prijatne i neprijatne osećaje.
  • Usredsredite se na pritisak stopala na podu ili zadnjice na stolicu.
  • Ne zaboravite da dišete!
  • Primetite kako vam se javlja potreba da se nečim zabavite.
  • Kad na vas dođe red ili počne sastanak, primetite na koji način ulazite u komunikaciju.

Hodanje do automobila, odlazak u nabavku ili šetnja sa psom omogućava vam vežbanje svesnosti, a da pritom za to ne odvajate dodatno vreme.

Tri stvari sa kojima se u Kini započinje dan: jutro, priroda i tai či čuanTri stvari sa kojima se u Kini započinje dan: jutro, priroda i tai či čuanKineskom narodu je već vekovima poznato da se vežbanjem tai či čuana u jutarnjim časovima - koji su najbolji za laganu fizičku…
  • Podstaknite nameru da ćete hodati na svestan način.
  • Pre nego što krenete, osvestite osećaj u stopalima i udahnite normalno nekoliko puta.
  • Primetite osećaje u nogama dok hodate: dodir sa tlom i odećom oko nogu, prebacivanje težine sa noge na nogu, toplinu sunca na licu ili svežinu povetarca.
  • Ako vas ponesu misli, to je normalno, samo primetite kada se izgubite u mislima i blago, ali odlučno, vratite se vežbanju svesnog kretanja.

Izvor: Sensa

Iines Došen i Ivan Stublić

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.