Šest koraka do smirenja

Pronađite svoj kutak u domu, udobno se smestite, upalite mirisni štapić, počnite laganu vežbu disanja i prepustite se.

Meditacija je mentalna higijena i svesni čin povlačenja u sebe, kada svoje probleme sagledavamo iz drugog, mirnijeg ugla. Meditacijom se mogu smiriti i sabrati misli. Svako može da meditira, dovoljno je da proučite osnovne korake i za početak udahnete.

1. Pronađite svoje mesto

Za početak treba da pronađete mesto u svom domu gde možete da budete u miru i tišini. Ako mu posvetite poseban kutak, meditiranje će vam lakše preći u naviku. Treba vam samo malo mesta u omiljenoj prostoriji. U početku se pobrinite da vas niko ne uznemirava, a posle, kad budete imali više iskustva, duhovni mir moći ćete da pronađete svugde.

2. Sedite

Udobno se smestite da biste mogli potpuno da se opustite i zatvorite oči. Sedite na pod i prekrstite noge. Možete da sedite i u drugim položajima: noga do noge, polulotos, lotos, a i na stolici. Bitno je da vam je kičma ravna, a ako sedite na podu, da su kolena na njemu. Zbog toga probajte da sedite na nečemu povišenom, na primer na jastuku ili složenom ćebetu. Ako vam je i dalje neudobno, ne ustručavajte se da legnete na pod.

3. Počnite bez žurbe

Počnite laganom vežbom deset udisaja i izdisaja, koja je odlična za ublažavanje nemira, briga ili ljutnje. Lagano dišite brojeći u sebi; udahnite brojeći jedan, izdahnite, ponovo udahnite, izbrojte dva, izdahnite... Nemojte uticati na disanje, budite samo svedok njegovog toka, svesni udaha i izdaha. Ponavljajte brojeći do deset dvadesetak minuta jednom ili dva puta na dan.

4. Prepustite se

Nemojte odmah očekivati velike rezultate, budite zadovoljni šta god da osetite. Budite strpljivi i istovremeno znatiželjni. Ne treba da osećate krivicu ako jedan dan propustite meditaciju.

5. Neka pređe u naviku

Pokušajte da meditirate ujutro posle buđenja ili uveče, kada su obaveze iza vas, ili jednostavno pronađite vreme koje vam najviše odgovara, na primer tokom pauze za ručak.

6. Pitajte učitelja

Možete da meditirate sami, ali posle nekog vremena javiće se neizbežna pitanja. Za pomoć se obratite učitelju meditacije. Kao što je u svakodnevnom životu najbolje da se za neka delikatna pitanja obratite stručnjaku, tako je i s meditacijom. Specijalne tehnike meditacije najbolje je naučiti od eksperta.

Pripremila: Magda Dežđek

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.