Oslobodite se bola

Menstruacija. Ta prirodna pojava mnogim ženama doslovce zadaje glavobolju. Umesto da se skvrčite od bola, odagnajte sve tegobe opuštajući se u yogijskim položajima.

Glavobolja, vrtoglavica, bolni grčevi, nagle promene raspoloženja... Sve su to problemi koje žene osećaju za vreme menstruacije. Ako se uzme u obzir da prosečno imaju menstruaciju od trinaeste do pedesete godine, ne bi trebalo da se pomire sa bolovima i nelagodom, već da pronađu način da se oni ublaže, a možda i uklone. Kad ima menstruaciju, većina žena se zbog bolova i nelagode zgrči u položaj fetusa. Ionako napeti mišići u tom položaju ostaju kruti i stisnuti, što ne pomaže u ublaživanju bolova. Yoga predlaže da se za vreme menstruacije telo „otvori“, te uz ujednačeno disanje umiri i dovede u fizičku, psihičku i hormonalnu ravnotežu. Vežbati ili ne?

Vežbati yogu kad imate menstruaciju je individualan izbor. Ako se u tom periodu osećate snažnim i imate viška energije, tada čas yoge, s menstruacijom ili bez nje, izgleda isto. Ipak, većina učitelja yoge preporučuje da se tokom menstruacije izbegava izvođenje inverzija, i to onih najpoznatijih; sveće i stoja na glavi. Organizam se za vreme menstruacije trudi da izbaci krv iz materice. Izvođenjem obrnutih položaja kao što su stoj na glavi i sveća, mi ga u tome onemogućujemo. Tako se rizikuje i pojava cista i polipa. Položaji koje smo za vas pripremili namenjeni su svima. Vežbačice koje imaju menstruaciju u tim se položajima odmaraju na času yoge dok drugi izvode inverzije. Otvaranjem tela, kukova i područja abdomena potpomaže se slobodan protok energije, isticanje krvi iz tela i dovođenje kiseonika u mišiće.

Usmeravanjem daha i fokusiranjem na abdominalno područje ublažuju se grčevi u stomaku, konstipacija i pojava nateknutih stopala i nogu. Oni koji ih poznaju, u ovim položajima mogu da primene yogijske tehnike disanja, a ostali bi trebalo da se opuste i dišu ujednačenim prirodnim tempom. Suprotstavite se bolnoj menstruaciji i dodacima ishrani. Istraživanja su pokazala da dvomesečna konzumacija ribljeg ulja znatno smanjuje menstrualne grčeve te da uzimanje 1000 mg kalcijuma i 1500 mg magnezijuma na dan ublažuje menstrualne bolove. Pokušajte da svoju sledeću menstruaciju ne doživiti kao bolest, jer ona to nije.

Kako biste se lakše opustili, najpre pripremite teren. Ovi se yogijski položaji izvode sedeći ili ležeći, pa je potrebna mekana podloga. Poslužiće ćebe, viši podmetač ili tvrđi jastuk.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.