Metoda 4-7-8 za dobar dan: kako da se smanjite stres i umirite lupanje srca

Zanimljivi metod disanja "4-7-8" razvio je doktor Endru Vejl, harvardski lekar koji je proučavao meditaciju i tehnike disanja i načine kako to može biti od velike pomoći u borbi protiv stresa...

Nakon niza eksperimenata doktor Endru Bejl je došao do jednostavne metode disanja! Ime joj je "Metoda 4-7-8". Naime, kada ste pod jakim stresom, srce vam lupa, uznemireni ste, ili ne možete zaspati samo uradite sledeće:

  • Udobno se smestite u ležeći položaj.
  • Zatvorite oči i duboko udahnite zrak kroz nos. Udisaj (punim plućima) treba da traje pune 4 sekunde.
  • Nakon toga zadržite vazduh odnosno dah u plućima punih 7 sekundi. Nakon toga počnite lagano da ispuštate vazduh kroz usta u trajanju od celih 8 sekundi.
  • Zatim ponovite celu proceduru "4-7-8". Dok ovo radite možete brojati sekunde u sebi i u tom trajanju pratiti postupke disanja.
  • Metod ponavljate sve dok ne dobijete željeni rezultat.

Kada su ljudi uznemireni ili pod stresom endokrini sistem otpušta adrenalin. To ubrzava broj otkucaje srca, disanje postaje ubrzano i plitko te čovek počinje da se oseća uznemireno i loše.

Disanjem protiv glavobolje za samo 50 sekundi (VIDEO)...

Korišćenjem ove metode disanja dolazi do poništavanja delovanja adrenalina i telo je prinuđeno da uspori srčani ritam. Na početku metode možete osetiti kratku nelagodu, ali kako nastavljate osetićete olakšanje, smanjenje stresa i mentalno olakšanje.

Dr Veil preporučuje da ovu metodu primenjujete na početku svakog dana, dva puta, čime ćete je usavršiti; tako ćete uvek moći da je primenite kada vam je potrebno.

Kako disanje stomakom vraća pranu i podmlađuje...

Izvor: Zdravlje bez doktora

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.