Kako joga, meditacija i mindfulness utiču na DECU: 6 dobrih razloga da ih naučite ovim tehnikama

Evo šta majndfulnes, meditacija i joga prućaju deci!

Šta je joga?

Sa 24. godine sam otkrila šta je zapravo joga i šta znači majndfulnes. Tada sam saznala da joga nije samo pevanje zvuka om, nije samo meditacija, nije samo postavljanje tela u nemoguće poze i da nije religija. Sa 24. godine sam otkrila da je joga odličan način da dovedete u balans svoje fizičko i psihičko stanje, odličan način da pred sebe postavite izazove koje je potrebno da dostignete kako fizički tako i psihički, odlična vežba za jačanje fizičke snage i fleksibilnosti, odlična vežba za jačanje strpljenja i upornosti. Ovo su neki od aspekata šta joga predstavlja za mene. Ovo je nešto što mogu reći i za ples i za bilo koji drugi sport kojim sam se bavila. Jer sport je upravo ono što pravi značajnu razliku na našem fizičkom i mentalnom planu.

Dobrobiti mindfulness tehnike za decu: zanimljive vežbe za aktivnu pažnju i samopouzdanje najmlađihDobrobiti mindfulness tehnike za decu: zanimljive vežbe za aktivnu pažnju i samopouzdanje najmlađihMindfulness nam omogućava da razvijemo samosvesnost, da ne osuđujemo sebe i druge i da naučimo da prihvatamo sebe i situacije…

Šta je mindfulnes?

Danas je majndfulnes jedna od tehnika koja se aktivno koristi u psihoterapiji sa ciljem poboljšanja mentalnog zdravlja osobe. Šta je majndfulnes zapravo? To je tehnika pune svesnosti. Odnosi se na svesno usmeravanje pažnje na sadašnji trenutak i aktivnosti koje u tom trenutku obavljamo. Majndfulnes nam ukazuje na to da je potrebno da prošlost ostavimo u prošlosti, a budućnost u budućnosti, gde im je i mesto. Na ovaj način se u terapiji ljudima pomaže da prekinu ruminacije, krug misli, koji ih uvodi u anksioznost ili je prati. Međutim, potrebno je znati da je za sprovođene ove tehnike potrebna vežba, kao i za sve drugo, da bi se efikasno izvodila. Takođe, majndfulnes nije magični lek za anksioznost, već jedna od tehnika koja se koristi u terapiji. Što dalje ne umanjuje njen značaj u očuvanju mentalnog zdravlja.

Joga i majndfulnes u odraslom dobu

Većina nas se sa jogom i majndfulnesom susretne u 20-tim godinama ako ne i kasnije. I onda u 20-tim i 30-tim godinama učimo nove načine da se nosimo sa životom i problemima, učimo kako da promenimo način razmišljanja i iracionalne životne filozofije koje su nas vodile kroz život do sada. Proces nije ni malo lak. Kako u slučaju terapije, tako i sporta ili bilo koje oblasti sa kojom se uhvatimo u koštac u ovim godinama. A opet je moguće sve promeniti. Nije lako, ali, uz trud i upornost je izvodljivo. A šta da smo sve ove tehnike znali kada smo imali 8 godina? Ili 10? Ili 14?

Joga i majndfulnes za decu?

Joga, meditacija i mindfulnes, psihocentrala, psihoterapija Beograd, psiholog Beograd, psihijatar Beograd, petar vojvodicU određenim školama u Engleskoj joga i majndfulnes za decu su sastavni deo školskog programa. Deca pored matematike i geografije uče i kako da zaustave svoj “mozak koji brine” i uključe “pametni mozak” koji preispituje realnost i traži činjenice. Anksioznost i depresija nisu samo problemi odraslih. I nisu stvar koja se preraste. Ukoliko se ne dobije adekvatna pomoć mogu dovesti do posledica po fizičko, psihičko i socijalno funkcionisanje kako u detinjstvu, tako i kasnije, u odraslom dobu. Takođe, kroz jogu i majndfulnes, deca uče vežbe disanja koje im mogu pomoći u regulisanju ciklusa spavanje-budno stanje i dovesti do smanjenja noćnih mora i noćnog umokravanja. Mehanizam koji stoji iza ovoga jeste dovođenje organizma u stanje potrebno za spavanje, koje se na fizičkom i neurološkom planu razlikuje od budnog stanja.

Razvijena svest u svakom trenutku: evo kako nam mindfulness donosi srećuRazvijena svest u svakom trenutku: evo kako nam mindfulness donosi srećuKako da budete srećni u svakom trenutku svog života - tajna je u mindfulness tehnici!

Iznova i iznova istraživanja pokazuju da deca koja učestvuju u majndfulnes programima su srećnija.

Majndfulnes i meditacija deci pružaju sledeće:

  • Pomaže u fokusiranju na trenutna dešavanja i ignorisanju distrakcija
  • Uči ih da ostanu smireni u frustrirajućim situacijama
  • Povećava nivo tolerancije na frustraciju
  • Snižava socijanu anksioznost i stres
  • Podstiče strpljenje
  • Povećava sposobnost kognitivne kontrole, radnu memoriju i kognitivnu fleksibilnost

Izvor: Psihocentrala

Sloboda Katanić

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.

13/06/2020 Sandra Pusica
Pozdrav svim gradanima Hrvatske i šire. Moje ime je gospoda Sandra Pusica. Ovdje sam da dam opipljiva svjedocanstva o tome kako sam dobila zajam od 150,000 eura od pouzdanog zajmodavca zvanog gospoda Dora Wealth da ona daje zajam s kamatnom stopom od 2% ona daje sve vrste kredita poput osobnih zajmova, dugorocnih zajmova,poslovni zajam i kratkorocni zajam itd. Ako ste zainteresirani za dobivanje zajma, sigurno se možete obratiti njime izravnom e-mailom na: dorabogatstvofinancijskoulaga@yahoo.com Hvala vam na vašem vremenu dok citate.