Kako da smanjite stres za samo 3 minuta: tehnika koja pomaže da ostanete smireni u svakoj situaciji

Dovoljno je samo 3 minuta (ili čak manje) da biste pronašli stanje mirovanja čak i u najstresnijim situacijama.

Život je pun izazova koje stvaraju stres i nemir. Stavili ste ključeve negde i sada ih jednostavno ne možete pronaći, a već kasnite na posao? Da li šef zahteva od vas nemoguće?

U takvim trenucima potreban vam je pouzdan i efikasan način da se smirite, piše Lovesensa. Tehniku zadržavanja daha koristile su specijalne jedinice mornarice i službe za brzo reagovanje. Odnosno, ljudi koji rade u zaista stresnim uslovima. Suočeni sa opasnošću ili mogućom pretnjom, instinktivno prelazite u režim kada imate dve mogućnosti: da pobegnete ili da pobedite.

U stresnoj situaciji u organizmu se dešavaju mnoge hemijske reakcije. Mobilišu se svi resursi koji vas štite od pretnje (stvarne ili imaginativne). U oba slučaja, vaša reakcija na stres biće ista.

Kod kojih problema pomaže meditacija: univerzalan kosmički lek za duši i teloKod kojih problema pomaže meditacija: univerzalan kosmički lek za duši i teloUniverzalna i drevna praksa meditacije pomoći će vam da upoznate sebe i ostvarite ispunjeniji život.

Dakle, u slučaju stresa, simpatički nervni sistem signalizuje nadbubrežna žlezda. Oni zauzvrat počinju da proizvode kateholamine, uključujući adrenalin i norepinefrin. Kao rezultat toga, srce počinje brže da lupa, krvni pritisak raste i disanje se ubrzava. Zenice počinju da se šire, a koža postaje crvena. U posebno opasnim slučajevima, mišići se takođe zatežu. Drugim rečima, vaše telo se priprema da pobegne od opasnosti u pravom smislu te reči.

U savremenom svetu postoji toliko mnogo različitih izazivača stresa da skoro teško prođe dan u kojem samo vlada mir.

Čak i nakon blage stresne situacije, telu će možda trebati do 45 minuta da se vrati u stanje ravnoteže. Zato vežba disanja o kojoj govorimo, u pravom smislu te reči, može vam spasiti život. Naučiće vas kako da reagujete na stres.

Ova tehnika se još naziva i tehnika "bokserskog disanja".

Šta se dešava u telu nakon nekoliko minuta dubokog disanja?

Dubokim disanjem (podrazumava da izdah traje duže od udaha) stimulišemo nerv vagus. Ovaj nerv šalje mozgu signal da isključi simpatički nervni sistem i uključki parasimpatički nervni sistem. Upravo je ovaj deo vašeg nervnog sistema odgovoran za odmor, opuštanje i varenje hrane.

Kao rezultat dubokog disanja, proizvodnja adrenalina je blokirana i onemogućen je mehanizam "pogodi ili beži". Mozak je ponovo u stanju da donosi racionalne odluke, u stanju opuštene koncentracije.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.