Ako ovo uradite čim se probudite, privlačite veliku sreću: jutarnji ritual koji sprečava stres

Dok čekamo u redu, često gledamo mobilne telefone da proverimo da li imamo novih obaveštenja ili pretražujemo portale i društvene mreže u potrazi za nečim što bi nam odagnalo dosadu i nervozu čekanja. Međutim, svesno usmeravanje pažnje i povezivanje sa telom pruža nam priliku da se uzemljeni vratimo nazad u prostoriju i svežije pristupimo obavljanju obaveza.

Često čim se ujutru probudimo počnemo da razmišljamo o dnevnim obavezama koje nas čekaju, a to može pokrenuti niz stresnih reakcija od samoga jutra. Odvojte trenutak za svesno buđenje, kao i za mali jutarnji ritual koji će pozitivnošću obeležiti nadolazeći dan.

Ovo treba da uradite ako ste pod stresom: mantra za opuštanje i zaboravljanje brigaOvo treba da uradite ako ste pod stresom: mantra za opuštanje i zaboravljanje brigaOvu tehniku možete raditi na svakom mestu u bilo koje vreme, a osmeh će se iznenada pojavii na licu!
  • Dok ste još u krevetu, fokusirajte se na telesne osećaje i unutrašnju atmosferu satkanu od misli i emocija.
  • Fokusirajte se na disanje i pratite udahe i izdahe koji minut.
  • Pre ustajanja izrazite pozitivnu nameru za taj dan: „Neka na izazove tokom dana odgovorim svesno, blago i smireno” i sl.
  • Svoje svakodnevne jutarnje aktivnosti (pranje zuba, tuširanje, priprema kafe i sl.) obavljajte na svestan način tako da se usredsredite na fizičke pokrete, primetite zvukove, boje i mirise pića, toplinu šoljice, ukus hrane i sl.
  • Znatiželjno budite prisutni za sve te detalje, a da ne prosuđujete da li su dobri ili loši, tj. nemojte im davati vrednosne karakteristike.

U stresnim situacijama naša ne baš korisna sklonost automatskom i nepromišljenom reagovanju još više dolazi do izražaja. U tim nam je situacijama potrebno „sidro”. Ako se svesnom pažnjom direktno povežemo sa telom i dahom, pružiće nam to sidro, ali i otkriti fizičke manifestacije stresa koje zatim možemo ublažiti.

3 vežbe disanja za smirenje nervnog sistema: smanjivanje nivoa stresa, opuštanje i vraćanje energije u ravnotežu3 vežbe disanja za smirenje nervnog sistema: smanjivanje nivoa stresa, opuštanje i vraćanje energije u ravnotežuVežbe disanja možete da radite u svakom trenutku, koristeći ih kao sredstvo pomoću kog ćete se relaksirati.
  • Na trenutak se zaustavite i prestanite sa onim što radite i svesno odvojite malo vremena za vežbu.
  • Osvestite svoje telo, od stopala sve do vrha glave. Primetite fizičke osećaje koji se upravo sada javljaju: napetost, bol, toplina, hladnoća...
  • Često su tokom stresa neki mišići napeti ili zgrčeni. Da li su vam ramena napeto uzdignuta ili možda pogrbljeno zatvaraju grudni koš? Osvestite lice, posebno područje oko očiju i vilice.
  • Primetite svoje misli i emocije koje se pojavljuju. Bez prosuđivanja, samo primetite mentalnu atmosferu (možda je možete i označiti kao na primer: briga, ljutnja ili sl.) pa blago otpustite misli i emocije da idu svojim putem, a da ih ne pratite.
  • Fokusirajte se na disanje i njegove nijanse. Dišete li ili ste zaustavili dah?

Izvor: Sensa

Iines Došen i Ivan Stublić

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.