9 alternativnih načina da meditirate: novi pristup meditaciji

Ovih 9 metoda pomoći će vam da iskusite pozitivne efekte meditacije na sasvim nov način.

Da li ste spremni da dosegnete Zen? Praktikovanjem meditacije poboljšaćete svoje zdravlje a naročito rad mozga. Mnogobrojne studije otkrile su da meditacija doprinosi: smanjenju anksioznosti i osetljivosti na bol, čini nas pametnijim, prevenira stres itd. Ipak, ukoliko vas klasičan pristup meditaciji ne privlači, postoje brojni neočekivani načini da osetite čari meditacije tokom dana. Dajemo listu od 9 alternativnih vidova meditacije:

Stojeća meditacija:

Stajanje umesto sedenja prilikom meditiranja može da ublaži bol u krstima i da pospeši veći osećaj unutrašnje stabilnosti. Kao i kod "klasične meditacije" započnite sa kratkim vremenskim intervalom - pet minuta za početak. Stanite u udobnu poziciju, uz pravilnu posturu tela sa stopalima usmerenim na napred, razdvojenim u širini ramena. Nakon smeštanja u poziciju, oslobodite celo telo napetosti i osvestite svaki deo svog tela.

Hodajuća meditacija:

U hodajućoj meditaciji, koja se u Zen tradiciji naziva KINHIN, praktičari se kreću polako i kontinuirano dok su sve vreme svesni svog tela i uma. Za ovu formu meditacije potrebno je da vam postura tela bude dobra. Udahnite duboko nekoliko puta i osetite kretnju tela. Hodanje bi trebalo da bude kontinuirano te stoga izaberite neku sigurnu lokaciju gde ćete imati dovoljno mesta da šetate (npr. veliki park ili poljanu).

2 mudre za jačanje psihofizičkog zdravlja: iz knjige "Mudre - drevne metode za isceljenje"

Taj Či:

Ova drevna vežba za blagostanje tela i duha, koristi se upravo za usklađivanje energije kako tela tako i uma. Prema tradicionalnoj kineskoj medicini, bolest ili bol se dešavaju u onom trenutku kada nam je osnovna životna energija - chi - van balansa. Kontemplativna praksa Taj Či - koja izgleda kao usporeni ples - primenjuje se sa ciljem da poravna i povrati poremećenu životnu energiju. Ova vrsta meditacije u pokretu može da poboljša memoriju ali i da ublaži simptome fibromijalgije.

Ki gong:

Kao i Taj Či, i Ki gong spada u meditaciju u pokretu koja koristi ritmičke pokrete tela kako bi se postigao fokus. Ki gong se koristi za regulisanje, održavanje i lečenje energije i snage tela - pretkodno spomenutog Čija. Praktikovanje Ki gonga funkcioniše putem kombinovanja meditacije i laganih vežbi. Ki gong može redukovati stres i anksioznost, poboljšati cirkulaciju i povratiti energiju. Istraživanja su dokazala da je Ki gong izuzetno pogodan vid terapije za ljude koji se bore sa bolestima zavisnosti od narkotika, naročito za žene. S obzirom da kombinuje majndful meditaciju sa pokretima tela, Ki gong može da se primenjuje kao mentalna, fizička ili duhovna vežba.

Plesna - kundalini meditacija:

Spremite se da zaplešete! Plesna ili kundalini meditacija ide jedan korak dalje u opuštanju, i traži od učesnika da otpuste svoj ego i predaju se ritmovima i ekstazi pokreta.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.