14 predloga kako da se osećate bolje

Neka vaš dom postane oaza sreće i energije, a vi se osećajte potpuno ispunjeno u svakom trenutku koji provedete kod kuće...

14 predloga kako da se osećate bolje

14 predloga kako da se osećate bolje

1. Počnite dan na najbolji način

Pomorandže, avokado i koštunjavo voće prirodini su saveznici protiv stresa. Sušene kajsije pune su magnezijuma i takođe povoljno utiču na opuštanje mišića i smanjivanje stresa. Za doručak, uz voće priprmite i musli od žitarica bogatih ugljenim hidratima koji stimulišu mozak na proizdovdnju serotonina, hormona sreće. Dodajte u činiju i bademe koji su odličan izvor vitamina E sa antioksidantskim dejstvom.

2. Neka vas opuste zvučni talasi

Muzika koja ima ritam 60 udaraca u minutu deluje umirujuće na srce. Ako se melodije ponavljaju, vaši osećaji se bude i dolazi do opuštanja. Zato ubacite u plejer CD sa ambijentalnom muzikom sa zvukovima iz prirode, klasičnom, naročito Mocartovim kompozicijama ili čuvenu liverpulsku četvorku, Bitlse.

3. Pišite o negativnim emocijama

Zapisivanje najdubljih osećanja i najiskrenijih misli poboljšava zdravlje. Ne morate pisati dnevnik u klasičnom smislu, dovoljno je da jednom mesečno zapišete nekoliko rečenica, pozitivnu misao ili pesmu koja vam se mota po glavi. Istraživanje sa Univerziteta u Kaliforniji pokazalo je da beležeći svoja osećanja na papir aktiviramo deo mozga zadužen za stišavanje negativnih emocija i njihovu kontrolu. To olakšava nošenje sa stresom i napetim situacijama, pa nas čini opuštenijima. Kako pretakanje osećanja u reči pomaže, pisanje pisama koja nikada nećete poslati uopšte nije smešan čin, jer je ponekad nešto vrlo teško ili neprikladno izreći.

4. Zimska bašta

Briga o biljkama i cveću ublažava stres. Zahvaljujući bojama, oblicima i mirisima, vrt podstiče unutrašnji mir i ravnotežu. Nije vam potrebno dvorište, malu zelenu oazu možete napraviti i u stanu ili na terasi. Kada ste nervozni i napeti posvetite se svojoj bašti, aranžirajte, presađujte okopavajte. Isprljajte ruke poput deteta i postignite dečiju bezbrižnost.

5. Uživajte u sitnicama

Obraćajte pažnju na male stvari. Nemojte zatupljivati vaša čula gledanjem televizije po više sati. Umesto toga uživajte u mirisu domaćih kolača ili cveća, uzmite bojice u ruke, zasvirajte nešto, dodirujte sitnice koje vas okružuju, zaplovite u brodu zvanom mašta.

6. Prelistavajte prošlost

Fotografije koje vam mame osmeh zaslužuju posebno mesto. One koje vas podsećaju na vesele događaje i drage osobe stavite u ram i neka vam uvek budu u vidokrugu.

7. Dišite

Vežbe disanja samo deset minuta dnevno poboljšavaju protok energije u telu i ublažavaju stres. Lagano dišite kroz nos osam sekundi tako da vam se stomak širi.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.