Neki poslovi nisu više rezervisani samo za muškarce: ako pratiite svoje snove, možete se baviti bilo kojim poslom

Spisak žena koje svojim radom, trudom i zalaganjem menjaju sebe i svoje okruženje je beskrajan. Jedan deo tih žena angažovan je i na polju startapa – tehnološki inovativnih preduzeća.

„Kada bi sve žene (jednog grada, jedne zemlje, jednog kontinenta ili sveta) izašle na ulicu, to bi bio najmasovniji zamislivi skup. Kada bi sve žene izašle na ulicu, ne bi stali samo pogoni i biznis kao i obično, zaustavilo bi se i sitno, fino tkanje svakodnevice koje podrazumeva mnogo sati neplaćenog, „emotivnog“ rada – mnogi bi tog dana ostali praznog stomaka, neopranih turova, nepodsečenih noktiju. Kada bi sve žene izašle na ulicu, shvatile bi da nisu same, da ona do nje i ona tamo malo dalje pričaju istu priču: jer lično jeste političko. Kada bi sve žene izašle na ulicu, shvatile bi da imaju ogromnu snagu, da imaju moć da promene sisteme i politike koje ih i dalje čine drugim polom,” kaže Adriana Zaharijević, naučna saradnica na Institutu za filozofiju i društvenu teoriju.

Nova era sa sobom je donela i nova tehnološka dostignuća, koja dodatno podstiču razvoj poslovanja. I pored velikih promena koje savremeno društvo doživljava, sferom privatnog biznisa i tehnoloških nauka i dalje dominiraju muškarci. Prema rečima Adriane Zaharijević, „...žene u većem broju upisuju doktorske studije od muškaraca (57odsto), gotovo su ravnopravne u broju zaposlenih u naučnoistraživačkim institucijama (49 odsto), u polju prirodnih nauka ima ih iznenađujuće mnogo (54 odsto), u medicini dominiraju (60 odsto), po običaju su slabije prisutne u tehnološkim naukama (37 odsto), a suprotno opštim trendovima, u osiromašenim društvenim naukama ima ih „samo” 50 odsto, odnosno 58 odsto u humanistici. Za razliku od svojih kolega sa studija koji trostruko češće odlaze u privatni biznis, žene se više zadržavaju u javnim upravama i u naučnoistraživačkim ustanovama.”

7 stvari koje uspešna žena nikada neće uraditi: evo kako da lako stignete do cilja7 stvari koje uspešna žena nikada neće uraditi: evo kako da lako stignete do ciljaAko želite da idete napred, morate se suočiti sa svojim strahovima, a evo koje greške uspešna žena više nikada neće napraviti!

Iako svakodnevne uloge koje žene „igraju” u svojim životima ponekad zavaraju trag koji vodi do njihove suštine – želja, snova i ambicija, ispunjenje težnji da budu svoje i samostalne u bilo kom životnom polju, pa tako i u privatnom poslovanju, sve je bliže. Bez obzira na prepreke na koje se nailazi u nastojanju da se ostvare zacrtani planovi, bez obzira na nepostojanje podrške ili nerazumevanje, dovoljno je podsetiti se svih onih žena koje su svetu približile ideju emancipacije i omogućile realizaciju iste, pa da ne odustanete od svoje vizije da budete, pa, šta god poželite, na primer – žena koja vodi svoj privatni biznis. Svojevremeno je i kontroverzna „čelična lejdi” Margaret Tačer izjavila: „U politici, ako hoćeš da se nešto kaže, pitaj muškarca. Ako hoćeš da se nešto napravi, pitaj ženu.”

O načinu sprovođenja ideje sopstvenog privatnog biznisa i visokim tehnologijama priča nam Sandra Nešić koja se bavi organizacionim i koordinacionim aktivnostima u okviru programa u ICT Hub, organizaciji koja okuplja i pomaže zajednicu inovatora i „tech“ preduzetnika koji tek počinju svoj biznis ili žele da svoje poslovanje podignu na viši nivo. Sandra je takođe i docent na Fakultetu za ekonomiju, finansije i adminstraciju – FEFA u oblastima finansija i menadžmenta, i predavač na predmetu Preduzetništvo.

Možete li za početak da nam pojasnite termine kao što su startap (start-up), CMO, CTO, CEO pozicija itd. Koliko te pozicije i funkcije definišu ličnost i koliko utiču na mogućnosti daljeg profesionalnog razvoja i napredovanja?

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.