U potrazi za zlatnom obalom

Verujem u dobrotu ljudskog srca, u napredak koji proizilazi iz nastojanja da se bude dobar i vredan čovek, kaže kapetan duge plovidbe Predrag Knežević.

Kao oficir, a kasnije i kapetan duge plovidbe, za 20 godina Predrag Knežević je oplovio svet, istovremeno se duboko i posvećeno baveći unutrašnjim putovanjima i sledeći filozofiju i duhovnost Šri Činmoja, podučavajući meditacije koje je taj indijski duhovnik, pesnik, kompozitor i sportista ostavio svetu.

Čini se da čovek mora da bude neprekidni putnik ako želi da se približi tvrdnji mistika iz srednjeg veka da - oko kojim mi vidimo Boga jeste oko kojim on vidi nas. Kao oficir, a kasnije i kapetan duge plovidbe, za 20 godina Predrag Knežević je oplovio svet. Peđa je video 98 zemalja. Kada se u maju u okviru najduže štafetne trke na svetu World Harmony Run (Trka harmonije sveta) bude priključio internacionalnom timu sa kojim će trčati kroz Japan, Južnu Koreju, severne delove Kine, pustinju Gobi, Mongoliju - sve do Ulan Batora, sabraće sto zemalja koje je upoznao i o tim iskustvima napisati knjigu koja neće biti puka zbirka putopisa, nego pokušaj da opiše susret svoje duše sa dušom zemalja koje je posetio. Istovremeno se duboko i posvećeno bavi unutrašnjim putovanjima sledeći filozofiju i duhovnost Šri Činmoja, osnivača Trke i podučavajući meditacije koje je taj indijski duhovnik, pesnik, kompozitor i sportista ostavio svetu. Između ostalog, bavi se i izdavaštvom, objavjavljujući pretežno knjige vezane za oblast duhovnosti, popularne nauke, medicine i sporta. Peđa još i pliva, igra fudbal, tenis, skija, planinari, bavi se jedrenjem, a u Brodarskoj školi u Beogradu predaje tri predmeta: navigaciju, meteorologiju i pomorsko pravo. Skoro na svakom predavanju uspeva mu da "odveže" razred od obale i povede ga na novo putovanje.

"Meni su potrebne sve te vrste putovanja, ali se uvek vraćam u Beograd koji je za mene posebna tačka na planeti jer me je prigrlio u veoma teškom trenutku života. Iako nema sjaj velikih evropskih gradova, sija jedinstvenom bledoljubičastom svetlošću, ima svoje zelene krovove, okrugle prozore, dve reke, i neverovatnu atmosferu koju kreiraju ljudi", kaže Peđa.

Rođen je u Rijeci na severnom Jadranu gde je, sve do odlaska na studije u Beograd, gledao u more sanjajući daleke zemlje i sebe na nekom od brodova koji su u Kvarneru uvek dremali čekajući polazak. Izvorište te čežnje ležalo je u porodičnom zapisu: i njegov otac i dede i pradede oba roditelja takođe su bili pomorci, a deda po majci preživeo je čak tri brodoloma.

"Odrastao sam u skromnoj, ali časnoj porodici. Muškarci su plovili, a žene čekale, pa se moja majka molila da se ta porodična tradicija prekine sa mnom, a ja sam samo čekao da odrastem i da se ukrcam na brod. Bio sam nepokolebljiv: upisao sam se u Srednju pomorsku školu, završio je, i pred moje prvo putovanje, pre nego što sam se kao kadet 1979. ukrcao na putničko-teretni brod Jugolinije koji je plovio za Njujork, otišao sam u bolnicu da se pozdravim sa majkom strepeći od prekora, osude, suza, boreći se i sa grižom savesti jer su celo moje detinjstvo i mladost obeležile ozbiljne bolesti mojih roditelja. Često smo moja starija sestra i ja ostajali danima sami kod kuće pošto su oba roditelja bili u bolnici. Sestra se tada brinula o meni, a mnogo nam i nije trebalo, najveća radost nam je bila da svi budemo na okupu. Majka se pozdravila sa mnom ne uspevajući da sakrije ponos... Moj otac je bio tih čovek, napadnut teškom bolešću dostojanstveno joj se suprotstavljao, nikada se nije žalio, nikada opterećivao druge. Žao mi je što me nije video kada sam postao kapetan, zato sam ga ponekad, nasred nekog okeana pozdravljao s tri duga piska brodske sirene."

Umesto u Rijeci, centru jugoslovenskog pomorstva, fakultet je studirao u Beoradu zato što je u njemu živela njegova devojka, kasnije supruga Marina. Nakon fakulteta prošao je dug put napredovanja u toj profesiji: poručnik, treći, drugi, prvi oficir. Bilo mu je 37 godina kada se 1998. u Gdanjsku ukrcao na prvi brod (plovio je pod malteškom zastavom) na kojem je trebalo da bude kapetan.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.