Tri koraka protiv pesimizma

Da li vam se dogodilo da sednete sa šefom da rezimirate rezultate vašeg godišnjeg rada i da vam, pored uglavnom pozitivnih kritika, bude upućena i jedna loša, a na vas to ostavi toliko jak utisak da se osećate loše cele nedelje?

Šta možemo da preduzmemo da bismo se odbranili pesimizma? Tri stručnjaka – life coach, doktor neuropsihologije i doktor psihologije daju nam savete kako da se borimo protiv unutrašnjih strahova.

Pobedite paranoju planiranjem

’’Svaki put kada u životu pravite velike promene, ključno je da imate jasan plan. Vizija tog plana će biti zvezda vodilja u njegovom ostvarivanju i sprečiće vas da skrenete sa pravog puta zbog eventualnih sumnji. Takođe, kada stvari krenu loše, što se često i dešava, važno je da nastavimo da idemo napred. Zato, u startu zamislite osećaj utučenosti kada ste izloženi nekoj kritici, a onda – umesto da uporno razmišljate o tome – fokusirajte se na to na šta vi možete da utičete. Porazgovarajte s osobom koja vam je uputila kritiku ili upitajte sebe zašto ste toliko osetljivi. Zapamtite da niste nemoćni!’’ – kaže dr Marcia Reynolds, life coach i autorka knige ’’Nadmudrite mozak’’.

Zaustavite se i pomirišite kafu

’’Neuropsihijatrija tvrdi da novi obrasci misli zapravo menjaju fiziologiju mozga i premda ne možemo da ignorišemo loše vesti, možemo da naučimo mozak da jače reaguje na dobre informacije. Kada primetite neki pozitivan detalj kod sebe, nekog drugog ili u svom okruženju pokušajte da u tom detalju uživate makar deset sekundi. Takvi pozitivni detalji mogu biti i obične svakodnevne stvari kao što je sunačan dan ili prijatna jutarnja kafa. Uživajte u ovakvim momentima svakog dana i osetićete emocionalni pomak’’, predlaže neuropsihijatar Rick Hanson, koautor knjige ’’Budin mozak’’.

Nemojte stalno nalaziti greške

’’Većina ljudi više strahuje od neuspeha nego što se nada da će u nečemu uspeti. To znači da ljudi u pokušaju da izbegnu eventualni rizik obično prave pogrešan izbor, ili ne izaberu ništa. Dakle, na poslu, ili u nekoj drugoj grupi, učinite sve od sebe da doprinesete atmosferi u kojoj se niko neće plašiti da govori ili da načini hrabar potez. Umesto da se priča o greškama, treba obraćati pažnju na uspehe i usmeravajte razgovor u pravcu pronalaženja rešenja’’, savetuje doktor psihologije Ben Dattner, autor knjige ’’Igra krivice’’.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.