Kako zaustaviti negativne misli i ućutkati unutrašnjeg kritičara?

Stres u nekim ljudima izaziva fizičke, a u drugima mentalne i emocionalne reakcije. Kako bismo izbegli takve manifestacije, važno je izgraditi otpornost, a u tome nam mogu pomoći efikasne tehnike upravljanja stresom i emocijama koje savetuje leadership coach Mirta Fraisman Čobanov

Uništavajući samogovor
Ovo je najgora vrsta negativnog samogovora zato što je uništavajuć i bolan. Karakterišu ga rečenice poput: „Nisam dovoljno dobar/dobra“, „Loš(a) sam“, „Nesposoban/nesposobna sam“, „Glup(a) sam“ i „Ne mogu da verujem da opet nisam uspio/uspela“.
Ovo su rečenice koje najverovatnije ne bismo tako lako uputili drugima, no ponekad ih sa lakoćom govorimo sebi. Kada bi nam neko u stvarnosti rekao tako nešto, naljutili bismo se, ali sebi to, ipak, često ponavljamo.

7 pravila psihologa za pozitivniji život7 pravila psihologa za pozitivniji životOtkrivamo 7 psiholoških pravila za jednostavniji i svetliji život!

Negativna predviđanja
Negativna predviđanja često postanu i samo­ostvarujuća proročanstva. Najčešće forme negativnih predviđanja su proricanje budućnosti poput: „Neću znati na ispitu“, „Pogrešiću“ ili „Neću uspeti“ i prizivanje katastrofe poput: „Biće toliko grozno da to neću moći da izdržim.“
Nakon što prizovete negativno predviđanje, sami sebi potvrđujete da ste bili u pravu i time još više učvršćujete negativne misli. Ako vam se i dogodi nešto negativno, važno je da znate da u datoj situaciji uvek možete da pronađete nešto pozitivno. Na primer, umesto da kažete: „Uvek pogrešno rešim ovakav zadatak“, možete reći: „Često pogrešno rešavam ovakve zadatke, ali verujem da ću danas uspeti.“

Da li vam je neophodan detoks duše: očistite srce od negativnosti, rana i teških osećanjaDa li vam je neophodan detoks duše: očistite srce od negativnosti, rana i teških osećanjaOvi jednostavni koraci pomoći će vam da nađete duševni mir i priliku da na pravi način uživate u životu!

Kako zaustaviti negativne misli?
Da biste zaustavili negativni samogovor, treba da naučite da ga zamenite pozitivnim. To možete učiniti kroz proces zaustavljanja misli:
1. korak: Osvestite negativne misli!
2. korak: Recite sami sebi: „Stop!“
3. korak: Zamenite negativne misli pozitivnim!
Na početku pokušajte da vodite dnevnik svojih negativnih misli koje možete na papiru da zamenite pozitivnima. Uz dovoljno vežbanja i upornosti, nakon nekog vremena moći ćete to da učinite i bez dnevnika.

Da li previše brinete za druge i želite svima da udovoljite: evo koje 3 posledice izaziva ovo ponašanjeDa li previše brinete za druge i želite svima da udovoljite: evo koje 3 posledice izaziva ovo ponašanjeZanemarivanje sebe ne može da prođe bez posledica. Ovo su tri koje vas sigurno čekaju!

Preuzimanje zasluga za uspeh i realno objašnjavanje neuspeha je takođe ključno u razvoju samopouzdanja i mentalne čvrstoće. Nekoliko saveta kako to činiti:

  • Ne preuzimajte odgovornost za ishode koji su izvan vaše kontrole.
  • Čestitajte sebi, pohvalite se za postignute uspehe. Ne kritikujte svoje sposobnosti kad niste uspešni. U svim slučajevima fokusirajte se na proces i aspekte koji su pod vašom kontrolom.
  • Pripazite da i u pozitivnom samogovoru budete što bliži realnosti jer ako ste nerealni, onda već prelazite u samozavaravanje.

Izvor: Sensa.hr

Mirta Fraisman Čobanov

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.