8 toksičnih navika koje ugrožavaju zdravlje: evo kako osećanja utiču na stanje organizma

Pročitajte koje navike mogu da nam unište samopoštovanje, samopouzdanje i zdravlje
...

Pokazivanje osećanja je veoma važno za lični razvoj. Loša navika je i stalan osećaj 'grča' koji nesvesno sami postavljamo.

Stvari koje radimo tokom dana, mogu da nam unište raspoloženje, a da toga nismo svesni. Reč je o toksičnim navikama koje se prikradaju gotovo svima.

Važno je samo da postanemo svesni da postoje i da napravimo korak da im stanemo na put.

Ne pokazujete osećanja

Često se smatra slabošću kada otvoreno pokazujemo emocije. Još u detinjstvu roditelji su nam govorili:

10 toksičnih misli koje vas sprečavaju da pronađete pravu LJUBAV10 toksičnih misli koje vas sprečavaju da pronađete pravu LJUBAVEvo koje misli blokiraju dolazak prave ljubavi!

'Nemoj plakati' ili 'Nemoj biti tužan'.

Tako malo po malo, učimo kako držimo u sebi negativne emocije, a to nikako nije dobro.

Stručnjaci tvrde da borba s negativnim emocijama tera u pozitivne jer možete odabrati ono što želite ili ne želite da osećate. Takođe, zatvaranjem u sebe udaljavate se od bližnjih. To utiče i na zdravlje, pa može doći do niza problema.

Postoji mnogo netoksičnih načina da osećanja izbacimo napolje, a jedan od njih je ples.

Prepoznajte razliku između umora duše i tela: 7 znakova da umirete iznutra, a toga niste svesni!

Ne dopuštate sebi da napravite grešku

Nemojte da zaboravite da su i neki važni istorijski izumi nastali slučajno. Među njima su mikrotalasna rerna pa čak i penicilin. Može zvučati odlično kada u životopisu napišete da ste perfekcionista, ali znate li šta to znači za vas?

Stalno pokušavate dostići savršeno, a ideal zapravo ne postoji. I najmanja greška može da vas sruši psihički, te se zbog nje osećate loše, još gore možete i navući neki zdravstveni problem.

Morate da prihvatite sitne greške i promeniti perspektivu gledanja na svet oko sebe.

Thomas Edison je smatrao: 'Nisam pogrešio 10.000 puta. Pronašao sam 10.000 načina koji nisu uspeli'.

Volite da budete žrtva

Činjenica da su drugi ljudi ili situacije krivi za naše probleme je brz put do samouništenja. Lako je kriviti sve druge. Zakasnili ste na posao? Niste vi krivi, nego gužva u saobraćaju. Ne možete sebi priuštiti letovanje? Nisam ja kriv, ne žele da mi daju bolju zaradu.

Tako nikada nećete moći da kontrolišete 'nepravedne' stvari.

Kada kažete da je gužva u saobraćaju, ne možete učiniti ništa s tim. Sutra će opet biti ista situacija. Hoćete li kasniti do kraja života?

Kada kažete da ste odgovorni za kašnjenje, otvara se mnogo izbora. Možete da se probudite ranije ili tražite od šefa da vam pomeri raspored rada. Pogledajte šta se sve događa u vašem životu iz ovog ugla i videćete da ima više mogućnosti, nego prepreka.

Stalno osećate 'grč'

To može imati negativne učinke na zdravlje, poput depresije. Morate da shvatite da postoji dublji problem ako često ovako reagujete.

To može biti bilo šta, čak i nisko samopoštovanje. Ako vam neko kaže da ste glupi, da li bi vas povredilo ako biste znali da to nije istina? Ako je odgovor 'da', imate problema sa samopoštovanjem pa često osećate 'grč'.

Takvim ponašanjem samo sebi škodite. Često se setite neke negativne situacije, stalno je ponavljate u glavi i osećate ljutnju i bespomoć?

Trošite dragoceno vreme i energiju na nešto što ne možete da promenite. Bolje je da odete do psihologa, te naučite kako da se osloboditi toga i ispunite život ugodnijim stvarima.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.