Šest elemenata ciljane samokreacije

Kreirajte sopstveni program od predstavljenih elemenata i pronađite prave načine da probudite i održite motivaciju.

Najdirektniji pristup samotransformaciji je jednostavno iskorišćavanje prirodnih moždanih procesa. Jednom kada razumete sve faktore koji utiču na stvaranje jedinstvene slike o sebi, možete da kreirate sopstveni program - takav program koji se fokusira na vežbe sastavljene od pažljivo biranih elemenata koji imaju mogućnost da direktno utiču na proces transformacije.

Nije iznenađujuća činjenica da neki od ključnih elemenata neuronaučnih programa samokreacije u velikoj meri prikazuju mudrost sadržanu u drevnim metafizičkim tradicijama.

Ovaj program u kojem su sadržani svi elementi samokreacije fleksibilan je na jedan način, ali zahteva da pristanete na svakodnevno vežbanje i da ustanovite neke promene u načinu života. Svako za sebe treba da napravi ličnu i jedinstvenu vežbu sastavljenu od elemenata posebno prilagođenih njemu ili njoj (neki elementi su univerzalni i neophodni, dok druge biramo po sopstvenom nahođenju). Vaša jedinstvena vežba - praksa može da bude u potpunosti lišena svakog religijskog sadržaja, a možete preuzeti elemente samokreacije koji su u skladu sa vašim religijskim opredeljenjem.

1. Vežbajte što češće

Najpredaniji vernici svih većih svetskih religija i duhovnih tradicija mole se i meditiraju tri do pet puta dnevno, i to s dobrim razlogom. Što je veća učestalost vežbi i što su one revnosnije, to je veća verovatnoća da će doći do transformacije. Jer sama vežba stvara jedno neobično iskustvo, koje se zatim dešifruje u mozgu. Ovo menja neurološku osnovu koja uzrokuje malu transformaciju u našoj predstavi "sebe", koja, zauzvrat, menja naše opažanje, osećanja, misli i, zatim, i naše ponašanje. Vaša transformacija, koliko god da je mala, utiče na vaše sledeće iskustvo, i tako se krug nastavlja. Vremenom, ovi efekti počinju da gube na snazi. Ali, ako vežbate u jednakim intervalima, tri do pet puta dnevno, "vi" koji ulazite u svaku sledeću vežbu, na putu transformacije ćete odmaći mnogo više nego oni "vi" koji su početno započeli vežbanje. Svi efekti vaših vežbi će imati veću dubinu i duže će trajati, sve dok ne dostignete onaj stepen u kojem su trenuci uobičajenog iskustva retki i kratki.

2. Stilizujte um meditacijom

Neurološke mreže funkcionišu po principu asocijacije, što znači da će jednom aktivirane mreže da aktiviraju druge mreže koje sadrže relevantne informacije. Ova osobina osigurava osnovne principe determinacije: ono što mislimo i osećamo u sadašnjem trenutku u velikoj meri će određivati ono što ćemo misliti i osećati u trenucima koji slede. Iako nam ova obična neurološka aktivnost omogućava da izvršimo svakodnevne životne zadatke, ona nagoni naš um da u isto vreme pravi neprekidnu "to do" listu obaveza, naš "majmunski um", kako bi joga učitelji rekli. Naša vizija onoga što jesmo uvek dolazi zajedno sa našim unutrašnjim "ja" kao proizvodom mreže koja je trenutno aktivirana. Kako bismo uopšte započeli promenu, moramo da oslabimo našu glavnu uobičajenu aktivnost mozga.

Za mnoge spiritualne ljude smirivanje uma kroz meditaciju je najvažnija i osnovna aktivnost njihovih praksi. Jednostavnim smirivanjem toka svesti, mi omogućujemo jednoj naprednijoj verziji sebe da se pojavi iz šireg spektra dešifrovanog iskustva. Vremenom, čak i jednostavno smirivanje uma meditacijama dovešće do pozitivne promene. Stoga, čak i ako se ozbiljno bavite meditacijama imate dobre razloge da probate ovakav način transformacije sebe.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.