Paolo Koeljo: Kako da razlikujemo istinskog učitelja od manipulatora

Ko nije dobar učenik, neće biti ni dobar učitelj...

Pre mnogo vekova, u doba samuraja, napisan je tekst o duhovnom umeću kovanja mača: "Razumevanje bez pokazanih emocija" takođe poznato kao "Tahlanova rasprava", po imenu autora koji je bio zen monah ali i majstor mačevanja.

Evo isečka koji sam ja preradio:

"Naš će se put uvek ukrštati s mnogima koji - iz ljubavi ili radi ponosa - žele da nas nečemu nauče. Kako da razlikujemo prijatelja od manipulatora?"

"Odgovor je jednostavan: istinski učitelj nije onaj koji poučava o jednom idealnom putu. To je onaj koji učeniku pokazuje mnoštvo načina kojima će stiže do svog puta, onog koji mora preći da bi stigao na odredište."

"A u trenutku kad taj put nađete, učitelj vam više ne može pomoći. Jer vaši su izazovi jedinstveni."

Ako ovo ne razumemo, nikad nećemo stići nikuda.

Prevod: Kristina Ivanović

Paolo Koeljo: Mojih 25 smernica za sreću

Paolo Koeljo: Veliko hvala

Božićna priča Paola Koelja: Muzika dolazi iz kuće

 

Paolo Koeljo

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.

13/08/2015 Luka3rd
Odlična misao! Istina. To se može objasniti na mnogo načina... Neko je prosto manje zainteresovan ili prosto narcisoidan da bi mogao i da se zamisli nad tuđim putem... Ali i do slušaoca je! On mora znati koga da sluša, ali i kako!
17/03/2015 louiskrstic
Osoba koja traga za istinom neće biti u mogućnosti da prepozna ko je najviši duhovni učitelj ako nije spremna za najviša duhovna učenja. Zato će svako razumeti ono što dodiruje svojom svešću. Ipak, postoje duhovna učenja koja vode realizaciji čiste duhovne svesti i realizaciji najvišeg stadijuma svesti i ljubavi. To su uvek Živa Učenja Svetoga Duha na čijem čelu uvek stoji pravi Bog-Čovek koji može biti samo jedan u datom periodu vremena. Takav pojedinac je već u svom duhovnom telu prisutan uz svog budućeg učenika pripremajući ga da u spoljašnom svetu prepozna ova učenja. Kada osoba bude spremna onda se ova učenja na jedan ili drugi način nađu u sferu života i rada ovakve osobe. Takva osoba može imati pojačane i živopisne snove, pojačanu intuiciju, možda iskustva izvabn tela, na višem svetu, iskustva sa Svetlošću i/ili Zvukom Svetoga Duha i naizgled slučajne podudarnosti - sinhronicitete...