4 saveta za roditelje koji žele da decu vaspitaju u pravoslavnom duhu

Naučne studije upozoravaju da religioznost roditelja može i da negativno utiče na razvoj deteta, naročito ako je praćena kofliktom u porodici i to u pogledu duhovnih pitanja...

Ukoliko roditelji odluče da dete vaspitavaju u pravoslavnom duhu, dobro je da usaglase svoje ophođenje prema mališanu, a iz pravoslavne literature mogu da steknu osnovne smernice:

"Do polaska u školu porodica je bila centralna ćelija dečjeg života, koja je stvarala skoro sve ualove njegovog uzrastanja i vaspitanja. Polaskom u školu dete ulazi u širu sredinu, počinje da oseća dužnosti prema učitelju,svojoj razrednoj grupi, kao i izvesna prava. Počinje takođe da ulazi u grupe za igru, u izvesne školske klubove i sl. Na svoj način dete počinje da živi društvenim životom.

Traži i nalazi svoje mesto u nekoj zajedničkoj aktivnosti. Njegovi interesi, impulsi, emocije i želje se znatno menjaju. Dete počinje da želi da se istakne u svojoj novoj sredini. Takođe počinje da ocenjuje ponašanje svojih drugova i da bira prijatelje. Postavlja već i pitanja: "Je li on dobar?", "je li on rđav?". Ovo je znak da dete doživljava osećanje pravde ili nepravde. Takođe često pita: "Da li je to istina?", "Da li je to stvarno?" Ovo je znak da dete počinje i da sumnja. Zbog toga se ovaj period dečjeg uzrasta često zove i "realističkim".

Kako razviti radne navike kod mališana: 8 saveta koji će pomoći da dete bude uspešnije u školi...

U ovom dobu uzrasta javlja se i oponiranje kod dece, ne samo prema mišljenju drugova, već i roditelja i učitelja. Deca često uviđaju i mane kod roditelja, učitelja, starijih prijatelja i poznanika. Stoga traže svoje nove ideale u ličnostima junaka-heroja, van porodice i škole. Priče o junacima postaju najmilija dečja literatura za čitanje ili slušanje. Razočarenje u roditelje, učitelje prijatelje, i dr. može kod dece ovog doba da izazove povlačenje u sebe, u "svet svoje fantazije" i da izazove i asocijalno ponašanje.

U ovom periodu uzrasta dete pokazuje mnogo više interesovanja za svet oko sebe, i pokazuje ne samo želju da ga razume, već i da koristi stvari oko sebe.

1. Religiozno moralni život deteta posle sedam godina

Religioznost deteta je u ovom periodu još uvek potencijalna. Ona čeka svoje sazrevanje tek u mladalačkom dobu. Na pitanje kako zna da Bog postoji, jedan dečak od devet godina je odgovorio: "Ja ga osećam u svom srcu." Dete ovog uzrasta želi i voli činjenice i konkretne dokaze da Bog postoji, jer razlikuje činjenice od reči. Tu je razlog da deca ovog uzrasta doživljavaju svoju religiju više na spoljni i formalni, nego na unutarnji i duhovni način.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.