NAMIRNICE KOJE TREBA DA JEDE SVAKA ŽENA POSLE 40. i 50. GODINE: Čuvaju zdravlje kostiju i pomažu da smršate

Evo koje namirnice treba da ima u jelovniku svaka žena iznad 40. godina!

Nakon ulaska žene u zrelo životno doba, odnosno posle 40. rođendana i u 50. im godinama, telo i organizam žene počinje polako da se menja, zato je važno da se u tom životnom periodu oslobodite nezdravih navika, a usvojite one zdrave, naročito kada je reč o ishrani.

Posle 45. godina i u 50. godinama počinjemo lakše d agubimo mišićnu masu, metabolizam se usporava i sporuije se troše kalorije, imamo veći rizik od gojaznosti, kalcijum brže napušta kosti i zglobove, a nivo hormona u perimenopauzi i menopauzi se menja. Kako onda sačuvati zdravlje i vitku figuru u zrelom životnom dobu?

Pročitajte još:

17 ZNAKOVA DA JE VAŠE TELO PREKISELO: Ove namirnice alkalizuju organizam i sprečavaju bolest

4 namirnice protiv nadimanja stomaka: hrana za dobro varenje

Najzdravija namirnica na svetu: smanjuje rizik od teških oboljenja, puna je vitamina i minerala i čuva srce

Tajna je u zdravom načinu ishrane!

Retzultati različitih studija pokazuju da ishrana bogta kalcijumom i vitaminom D smanjuje rizik od prevremene menopauze. Takođe, važno je minerale i vitamine uzimati iz ishrane, u njihovom prirodnom obliku, pa se preporučuje da jedete zdravu, organsku hranu, bez previše obrađivanja.

Evo koje namirnice treba da ima u jelovniku svaka žena iznad 40. godina:

Mlečni proizvodi

Šampioni u kalcijumu, bogati su i zdravom mlečnom masti koja je važna za apsorpciju vitamina D. Pokušajte da popijete čašu mleka ili pojedite krišku mladog sira svakog dana i osetićete se zdravo i energično. Važno je da ne preterujete u mlečnim proizvodima i da koristite one koji su organskog porekla.

Sardine

Konzumiranje ribe pozitivno utiče na zdravlje kostiju i zglobova. Standardna porcija sardina sadrži 370 mg kalcijuma. Ispitivanja pokazuju d aukoliko jedete ribu dva puta nedeljno, smanjujete rizik od pojave Alchajmerove bolesti.

Badem

Veoma zdrava užina koja će popuniti nedostatak proteina, zdravih ugljenih hidrata, vlakana i kalcijuma. Pola čaše ovih orašastih plodova dnevno učiniće puno za vaše zdravlje.

Zeleno lisnato povrće

Spanać, kupus i zelena salata bogati su vlaknima,kalcijumom i vitaminom C. Mnogi od njih, kao što je kelj, sadrže hlorofil i antioksidante koji smanjuju rizik od upalnih procesa u telu.

Beli luk

Ovo veoma zdravo povrća bogato je antioksidantima, vitaminima i mineralima, a jendo je od najboljih prirodnih sredstava za jačanje imuniteta. Takođe, pozitivno utiče na zdravlje srca, u prevenciji upalnih procesa, štiti telo od negativnog uticaja slobodnih radikala i snižava krvni pritisak. Ukoliko ne možete da jedete sam beli luk, dodajte ga jelima, salatama ili sosevima, ali bez preterane prerade.

Peršun

100 grama mirisne zelene veze peršuna sadrži 138 mg kalcijuma i sadrži visok nivo vitamina C. Peršun je delotvoran u prevencii upalnih procesa mokraćne bešike i u izbacivnaje viška tečnosti iz tela sa kojim se suočavaju mnoge žene u 50. godinama. Šolja čaja od peršuna dnevno imaće brojne blagodeti po vaše zdravlje.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.