Mediteranska dijeta smanjuje rizik od hroničnih bolesti

Prema rečima dr Lejle Kažinić Kreho, mediteranska dijeta se danas preporučuje kao optimalna jer održava zdravlje i vitalnost.

Mediteranska dijeta sadrži mnogo voća, povrća i orašastih plodova - namirnica koje su važan izvor vitamina, minerala ali i vode što smanjuje rizik od nekih vrsta karcinoma, moždanog udara, srčanih bolesti, dijabetesa...

Brzo, jeftino i zdravo vegansko jelo: kako se pravi čorba od tikvica i krompira (RECEPT)Brzo, jeftino i zdravo vegansko jelo: kako se pravi čorba od tikvica i krompira (RECEPT)Veganska čorba od tikvica i krompira - savršen ručak spremljen na brzinu!

Glavni izvor masti u mediteranskoj dijeti je maslinovo ulje koje je bogato vitaminima E i K. Redovan unos maslinovog ulja sprečava kardiovaskularne bolesti, sprečava oksidaciju holesterola u telu i smanjuje učestalost valunga kod žena u menopauzi.

Vitamin koji štiti telo od raznih bolesti: evo ko treba što pre da proveri nivo ovog vitaminaVitamin koji štiti telo od raznih bolesti: evo ko treba što pre da proveri nivo ovog vitaminaNedostatak ovog vitamina može uzrokovati visok krvni pritisak, depresiju, bolove u mišićima i kostima, a evo ko treba hitno da…

U knjizi Moja mediteranska dijeta, dr Kažinić Kreho navodi i podatak iz istraživanja iz 2011. godine (Gil. Ortega & Maldonado) koje potvrđuje da unos namirnica sa integralnim žitaricama dva do tri puta dnevno za 20 do 30 odsto smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti, rizik od dijabetesa tipa 2 i imaju preventivnu ulogu kod kolorektalnog karcinoma, polipa, hormonskih karcinoma i ostalih karcinoma sistema za varenje.

Izvor: Sensa

Marija Milačić

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.