CINK jača imunitet i štiti od virusa: evo kojih 10 namirnica sadrži ovaj lekoviti mineral

Evo kojih 10 namirnica sadrži najviše cinka - potrebno je da dnevno unesete od 6 do 11 mg!

Cink je mineral koji je neophodan za dobro zdravlje, a smatra se i kao odlična prevencija u sezoni korona virusa, piše Lovesensa.

Značajan je za funkcionisanje preko 300 enzima i u mnoge važne procese u telu. Metabolizuje hranljive materije, održava imuni sistem i obnavlja tkiva u organizmu.

Naše telo ne skladišti cink, pa je potrebno da ga svakodnevno unosimo kroz raznovrsnu ishranu. Dnevna doza cinka preporučena za muškarce je 11 mg, a za žene 8 mg. Trudnice i dojilje treba da unesu više cinka, oko 11 do 12 mg dnevno.

Kako da znate da li vašem telu nedostaje cinkKako da znate da li vašem telu nedostaje cinkAko vas često muče prehlade i infekcije ili imate problema sa suvom kožom, proverite da li imate i druge simptome manjka cinka u…

Evo kojih 10 namirnica sadrži najviše cinka:

1. Meso

Crveno meso je dobar izvor cinka, ali važno je da izbegavate konzumiranje mesnih prerađevina. 100 g govedine sadrži 4,8 mg cinka, ali ga sadrže i ostali tipovi mesa. Ipak, u ishranu koja podrazumeva meso važno je uključiti i povrće, voće, žitarice i namirnice bogate vlaknima.

Napomena: Ako je vaš životni izbor vegetarijanska i veganska ishrana, takođe možete uzmimati cink preko namirnica koje nisu životinjskog porekla!

2. Morski plodovi i riba

Sve vrste morskih plodova sadrže cink, a najviše ga ima u škampima. 6 školjki srednje veličine sadrže čak 32 mg cinka.

3. Lagumi

Lagumi poput leblebija, sočiva i pasulja sadrže veliki procenat cinka. Naročito se preporučuju veganima i vegetarijancima. laguni su takođe bogati i proteinima i vitaminima.

4. Semenke

Tri kašike (oko 30 grama) semenki konoplje sadrže oko 40 odsto potrebnog cinka na dnevnom nivou. Cink sadrže i druge semneke, poput semena tikve, bundeve i susamovog semena. Semenke sadrže zdrave masti, minerale i vitamine, pa su odlučne za svaku ishranu, kao i za dijetu. Semenke možete stavljati u supe, salatu, jogurt i razna kuvana i sirova jela.

5. Orašasti plodovi

Pinjoli, kikiriki, bademi i indijski orasi su sjajni izvori cinka. Orašasti plodovi sadrže zdrave nutrijente, masnoće, vlakna, vitamine i minerale. Ovo su zdrave grickalice koje smanjuju rizik od mnogih bolesti, poput srčanih oboljenja, karcinom i dijabetes.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.