Čuvajte svoja stopala

Svih 28 kostiju u stopalu želi svoj prostor, a žene često nose uske neadekvatne cipele.

Kao što smo pod stresom kada nam pobegne tramvaj nakon što smo opasno pretrčavali ulicu zgazivši u veliku baru, a već dobrano kasnimo na posao, slično se osećaju i stopala kada ih nakon meseci skrivanja otkrijemo i skliznemo u otvorenu obuću. U sandalama i japankama ona gube uobičajenu vlažnost, prekomerno se isušuju, a koža postaje gruba, zadebljala i na njoj se stvaraju bolne pukotine. Sokrat je davno rekao: Kad te stopalo boli, sve te boli.

Do pre dve hiljade godina ljudska su bosonoga stopala kročila po mekoj podlozi, a danas je pod njima tvrdi asfalt, mramor ili beton. Tabani se prirodno znoje, a cipelama i čarapama sprečavamo njihovu prirodnu potrebu za vazduhom i vlaženjem. Svih 28 kostiju u stopalu želi svoj prostor, a žene često nose uske neadekvatne cipele. Prema istraživanjima čak 90 posto žena nosi preuske cipele, a 80 posto ih je priznalo da zbog obuće trpe bol. Zbog toga žene imaju devet puta više problema sa stopalima od muškarca.

Kada sledeći put budete obuvali visoke štikle ili neudobnu cipelu, imajte na umu da svakodnevno napravimo između osam i deset hiljada koraka. Lekari savetuju izbegavanje celodnevnog nošenja cipela s visokom štiklom, onom višom od 4 ili 5 cm. Kao idealnu visinu štikle preporučuju onu od 2 do 3 cm jer se tada opterećenje na petu i prednji deo stopala izjednačava, a takva štikla rasterećuje kolena, mesta koja su kod žena ionako podložna osteoporozi. Nošenje ravnih cipela bez štikle takođe može da izazove teškoće kao što su bolovi u stopalima, potkolenici i leđima. Zbog ravnih cipela narušava se pravilno držanje pa se istežu ligamenti i tetive. Formula zdravih stopala bila bi u pravilnoj razmeri nošenja ravnih cipela i onih sa štiklom koja nije previsoka.

Kako biste izbegli probleme koji se javljaju nakon dugotrajnog nošenja vrtoglavo visokih štikli, pomoću jednostavne formule odredite visinu štikle koja će vam najbolje odgovarati. Zaboravite na Einsteinovu opštu teoriju relativiteta - dovoljno je da broj cipele podelite sa 10 pa na dobijeni rezultat dodate pet milimetara. Bez obzira na to kakvu štiklu odaberete, zapamtite da su stopala oslonac celom telu i da utiču na kičmu i ravnotežu, a time i na celokupno držanje.

Ako sanjate o putu oko sveta, razmislite - moguće je da ste ga već prepešačili. Tokom života prepešačimo gotovo četiri puta oko Zemljine kugle. Zato čuvajte svoja stopala - ona su vaša krila koja vas nose po svetu.

Magda Dežđek

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.