Brinite o svom srcu

Ako se brinete o svom srcu na fizičkom nivou, ono će bolje podnositi emotivne bure kojih niko od nas nije pošteđen.

Emocije i stanja koja proživljavamo utiču na zdravlje našeg srca. Ako ste mislili da je mit da se od slomljenog srca može i umreti, razuveriće vas naučna istraživanja. Štaviše, slomljeno srce ima i klinički naziv - stresna kardiomiopatija. Ako se brinete o svom srcu na fizičkom nivou, ono će bolje podnositi emotivne bure kojih niko od nas nije pošteđen. Bilo da ih podnosite stoički bilo da one u vama izazivaju potres, srce će iz njih izaći netaknuto ako je snažno i zdravo. Zato sledite sledeće savete:
Sigurno ste čuli izraz da neko nekome "diže pritisak". E, upravo je to dokaz da naša psihička stanja direktno utiču na ono što se događa u telu. I nije tajna da takvi ljudi teško podnose uzbuđenja, posebno ona negativna. Zato kontrolišite krvni pritisak jer on povećava rizik od kardiovaskularnih bolesti budući da stalan pritisak na krvne sudove iritira zidove, koji se zbog toga zadebljavaju i postaju kruti.

Vodite računa o ishrani jer taloženje masnoća na zidovima krvnih sudova takođe podiže krvni pritisak i povećava rizik od krvnih ugrušaka. Debljina doprinosi nizu zdravstvenih problema, od dijabetesa do upalnih procesa u krvnim sudovima, a sve to vodi u srčane tegobe.

Vežbajte. Time ćete ne samo jačati srce i podsticati krvotok i snabdevanje ćelija kiseonikom već i smanjiti stres, jedan od glavnih krivaca za aritmije i povišeni krvni pritisak. Međutim, stres uzrokuje i teskobu i depresiju, što povećava smrtnost od srčanih bolesti. Zato podstaknite lučenje endorfina, hormona sreće i zadovoljstva koji se oslobađa tokom vežbanja. Vežbom podižete i nivo dobrog holesterola u krvi i tako čistite krvne sudove.

Najbolji saveznici srca dolaze iz špajza. Jedite soju jer smanjuje rizik od bolesti srca. Budući da zamenjuje životinjske proteine, uz koje često dolazi mnogo masnoća, soja menja vaš stil ishrane nabolje. Osim toga, smanjuje nivo lošeg holesterola i sprečava stvaranje masnih naslaga na zidovima arterija. Soji dodajte beli luk, koji je bogat alicinom, supstancom koja opušta zidove krvnih sudova, olakšava protok krvi i snižava krvni pritisak. Dozvolite sebi i po neku čašu crnog vina jer ono antioksidacijskim delovanjem ojačava sudove i usporava njihovo zadebljavanje.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.