Čudesne vežbe disanja za zdravlje celog tela: evo kako se disanjem jačaju pluća (ASTMA)

Disanje je neophodno za život. Svi naši osećaji i emocije, ali i naše zdravlje - povezani su sa disanjem; pritom, svesna kontrola disanja je moguća, te svako danas disanjem može uticati na sopstveno zdravlje i psihičko stanje!

Disanje ima veoma bitnu ulogu u životu i zdravlju. Istraživanja su pokazala da većina ljudi diše plitko i površno. Ogranizam zbog toga ne dobija potrebnu količinu kiseonika, što dovodi do usporavanja razmene materija, slabljenja organizma i pojave zdravstvenih smetnji.

3 vežbe disanja za smirenje nervnog sistema: smanjivanje nivoa stresa, opuštanje i vraćanje energije u ravnotežu

Redovno bavljenje sportom i telesnim vežbama je dobar izvor u ovladavanju tehnikama pravilnog disanja, a vremenom menja nabolje zdravstveno stanje i kvalitet življenja.

Većina ljudi i ne razmišlja o sopstvenom disanju, sve dok se ne pojave zdravstvene smetnje. Neke procene sportskih lekara govore da čak dve trećine sportskih takmičara i rekreativaca ne zna pravilno da diše! A razloga za učenje pravilnog disanja i redovno upražnjavanje vežbi disanja ima na pretek; loša tehnika disanja doprinosi slaboj fizičkoj kondiciji, razvoju ili pogoršavanju nekih bolesti; u brojnim obolenjima smetnje disanja prate i dodatno otežavaju sliku bolesti.

Osnovne vežbe disanja

Pre ili nakon telesnih vežbii fizičkih napora zastanite u stojećem raskoračnom stavu (koji omogućuje dublje dijafragmalno disanje), ruke spustite niz telo, pri udahu ruke se kroz odručenje podižu do uzručenja, aktivirajući pomoćne mišiće udisače; pri izdisaju telo se povija u pretklon, a ruke spuštaju do tla. Forsirani izdisaj postiže se ponavljanjem 2 (dva) brza pretklona pri svakom izdisaju, pri čemu se na prvi (blaži) pretklon nadovezuje drugi, dublji pretklon (vežba pogodna za smirivanje ritma disanja nakon većih fizičkih naprezanja, ali i za pripremu organizma za rad i telesne vežbe).

Vežbe disanja za osobe sa obolenjima pluća i gornjih disajnih puteva

Vežbe u svim fazama bolesti su vežbe (dijafragmalnog, grudnog ili mešovitog) disanja sa dužinom (trajanjem) udisaja i izdisaja u odnosu 1:2, što znači da je izgah dvostruko duži od udaha.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.