Zdrava trudnoća sa pilatesom: Tamara Ratković otkriva koja je najveća korist od pilatesa u trudnoći

Vežbanje i fizička aktivnost podižu nivo hormona koji utiče na ispunjenost i zadovoljstvo, poboljšavaju cirkulaciju i sprečavaju oticanje ekstremiteta i pojavu grčeva u trudnoći. Uz posebne vežbe, možete i kod kuće održati dobro zdravlje, kondiciju i liniju.

zdrava_trudnoca_sa_pilatesom_tamara_ratkovic_otkriva_koja_je_najveca_korist_od_pilatesa_u_trudnoci_1

Pilates, kao sistem strogo kontrolisanih vežbi, pojačava cirkulaciju, smanjuje tegobe nastale hormonskim promenama i rastom stomaka i poboljšava celokupnu telesnu energiju i raspoloženje. Naša dugogodišnja saradnica, diplomirani profesor kineziologije, stručnjak za pokret u sportu, šijacu terapeut i edukator pilatesa i više aerobnih programa, Tamara Ratković, odavno zna koliko je fizička aktivnost važna, posebno kada se telo nalazi pred izazovom i promenama koje donosi trudnoća.

Pilates je njen glavni izbor u programima fizičkih aktivnosti za trudnice, jer je to harmonična tehnika bezbednog i delotvornog vežbanja, koja povećava elastičnost, ravnotežu, izdržljivost i koncentraciju i time doprinosi spremnosti organizma za period trudnoće i oporavka nakon porođaja.

U novoj knjizi Fit u trudnoći s pilatesom pruža savete kako da vežbate kod kuće i kako da olakšate trudničke dane i porođaj, pored održanja linije i kilograma. "U knjizi FIT u trudnoći sa pilatesom, upravo smo pokušali, na jednostavan i lako primenjiv način, približiti vežbe svakoj trudnici i prosto ih ohrabriti da i u trudnoći budu aktivne i da uživaju", kaže Tamara. Za Sensu otkriva još nekoliko važnih aspekata u danima kada očekujete prinovu.

Vodite li ljubav ili pravite bebu: kako uz homeopatiju do željene trudnoće...

Kako podići motivaciju u trudnoći?

Nije teško motivisati za fizičku aktivnost trudnicu koja zna da se sa njenom bebom odvija sve po planu. To je jedinstvena prilika da se ionako lep period pretvori u nešto još lepše i da se efikasno utiče na poboljšanje zdravlja. To se sigurno može postići umerenom vežbom.

Promene tela koje se mogu zapaziti iz dana u dan, ona će prihvatiti sa zadovoljstvom, pozitivno i relaksirano i uživaće u njima. S druge strane, beba takođe ne miruje, već se stalno pokreće. Može se reći da i ona vežba. Zašto onda ne bi mama i beba vežbale zajedno?! Naravno, vežbanje mora biti primereno, kontrolisano i svrsishodno. Moj izbor je uvek na pilates vežbama. Sa njima telo trudnice i beba dobijaju maksimum.

Kako na prirodan način balansirati hormone i hormonalne promene?

Ostajanje u drugom stanju i sama spoznaja da se u vama razvija nov život u duši žene svakako izaziva pozitivne osećaje. S druge strane, javljaju se strahovi, neizvesnost i briga o daljem razvoju trudnoće. Promena hormonskog statusa u toku trudnoće je potpuno normalna i očekivana pojava. Trudnica treba da bude toga svesna. Ali, hormonska ravnoteža ide ruku pod ruku sa unutrašnjim zadovoljstvom.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.