Kako da vežbate jogu ako nemate dovoljno vremena: jednostavan trik za sticanje navike vežbanja

Ono što je tajna redovnog praktikovanja joge jeste da je neophodno da ga svrstamo u istu kategoriju sa radnjama koje se podrazumevaju, poput pranja zuba, spavanja, tuširanja.

Smatra se da stara zen poslovica kaže da bi dnevno trebalo meditirati 20 minuta, sem ukoliko smo prezauzeti, u tom bi slučaju trebalo meditirati sat vremena. Po tom principu nam je i joga najpotrebnija kada za nju imamo najmanje vremena, jer što je više obaveza, više je i stresa, a samim tim je veća i potreba da se tog stresa oslobodimo, da se pokrenemo i učinimo nešto dobro za telo, um i dušu.

4 jednostavne i čudesne vežbe protiv stresa: evo kako da lečite i jačate telo jutarnjim istezanjem4 jednostavne i čudesne vežbe protiv stresa: evo kako da lečite i jačate telo jutarnjim istezanjemIstezanje omogućava bolju fleksibilnost i snabdevenost tela kiseonikom, a evo kako da vežbate da biste se oslobodili stresa i…

Nije lako steći naviku vežbanja ili meditiranja, jer nekako većina nas sebe stavlja na poslednje mesto, uvek se guramo da završimo još ovo ili ono, pomeramo planove da bismo uglavili još neke obaveze, a onda je fizička aktivnost i ono što nam je najpotrebnije za zdravlje i unutrašnji mir poslednja rupa na svirali. Uz to kada se vežbanje joge preskoči jednom, lako je preskočiti i drugi, treći, peti put i onda se ona pretvara u nešto čime smo se nekada davno kratko bavili. Ne govorim o vanrednim situacijama poput bolesti, neplaniranog poslovnog sastanka ili nekog drugog nepredviđenog događaja, već o našoj sklonosti ka inerciji i kretanju putem manjeg otpora. Znamo u teoriji da je fizička aktivnost dobra za nas, ali ako smo umorni, ili pada kiša ili se daje dobar film, nekako je lako preskočiti vežbanje, bez obzira što će nas posle gristi savest.

Ono što je tajna redovnog praktikovanja joge jeste da je neophodno da ga svrstamo u istu kategoriju sa radnjama koje se podrazumevaju, poput pranja zuba, spavanja, tuširanja. Kada jednom uspe da se progura u tu elitnu kategoriju aktivnosti koje ne preskačemo, neće biti problema da se odvoji vreme za vežbanje. Ostale aktivnosti ćemo onda uklapati oko vremena posvećenog vežbanju i gledaćemo da nadoknadimo vežbanja koja smo morali da propustimo zbog iznenadnih obaveza.

Mada i tu postoji mala caka - a to je da se ne vezujemo za stereotipe, pa tako ni za uobičajeno trajanje vežbanja od sat ili sat i po vremena, čak ni za uobičajeni format zagrevanja, vežbanja, nidre, već da odvojimo koliko vremena imamo u određenom trenutku i maksimalno ga iskoristimo. To će nekada biti jedan čas nedeljno u studiju preko puta naše kuće ili vikend radionica ili pet minuta svesnog disanja pred spavanje, 10 minuta meditacije nakon buđenja, 15 minuta kretanja kroz položaje u slobodnoj formi ili zauzimanje jednog jedinog položaja koji nam prija.

Barem dva puta nedeljno bi trebalo da odvojimo sat vremena samo za sebe i odvežbamo sa instruktorom, ali ako se desi da nekad ne uspemo, ili da možemo samo jednom nedeljno, oko toga ne treba praviti dramu, jer i pet minuta joge zgurane između dva sastanka je bolje nego preskakanje svakog vežbanja.

Čak je nekad lakše rascepkati vežbanje na više manjih segmenata, nego skrpiti tih sat vremena, pa ako recimo 10 minuta posle buđenja prodišemo, negde u toku dana se malo razgibamo i provučemo kroz nekoliko osnovnih položaja, a na kraju dana pred spavanja meditiramo ili se opustimo kroz joga nidru, mi smo i dalje odradili kompletno vežbanje, samo smo ga razdvojili na više delova.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.