Zašto je važno da vegani jedu kikiriki: proteini, minerali i monozasićene masti

Nutritivna vrednost kikirikija karakteristična je po visokom procentu proteina, naročito važnim za vegane!

zasto-je-vazno-da-vegani-jedu-kikiriki-proteini-minerali-i-monozasicene-masti.jpg

Kikiriki je vrlo kalorična namirnica, ali je jako kvalitetna i zdrava. Stoga jedite kikiriki često, ali u umerenim količinama (šaka oljuštenog kikirikija ili 30-50 grama).

Kikiriki je izuzetno bogat mnogim esencijalnim nutrijentima, proteinima, kvalitetnim mastima, mineralima i vitaminima. 100 grama kikirikija ima oko 570 kalorija. U tih 100 grama ima oko 26 grama proteina, što je u odnosu na ostale orašaste plodove veća količina od ostalih. Kao i svo orašasto voće, kikiriki je cenjen zbog svojih masnoća, čega na 100 grama ima oko 49 grama. Pola od ukupnih masti su monozasićene (24 - 25 grama), a polinezasićenih masti ima oko 15 grama. Obe grupe masti su jako bitne za organizam i zdravlje, a monozasićene su najkvalitenije koje se nalaze u hrani. Kikiriki ne sadrži holesterol. Ugljenih hidrata ima oko 16 grama, te je savršena varijanta večernje grickalice.

Kikiriki je bogat kalijumom, magnezijumom, fosforom, kalcijumom, bakrom, te natrijumom. Sve su to minerali, esencijalni su za organizam, jer su sastavni deo elektrolita.

Elektroliti imaju ulogu u regulaciji tečnosti organizma i krvi, te igraju veliku ulogu u funkciji mišića i nervnog sistema. Kikiriki je odlična namirnica za dopunjavanje zaliha izgubljenih minerala. Sadrži gvožđe i cink, koji su kod većine voća deficitarni.

Od vitamina, kikiriki je bogat niacinom (vitamin B3), folatima, te vitaminom E. Zbog vrednosti folata preporučuje se i trudnicama.

Izvor: Tablica kalorija

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.