Da li će voće i povrće spasti milione ljudi: 800 a ne 400 grama dnevno!

Sprečite oboljenja i obezbedite sebi dug i zdrav život pomoću ovog jelovnika! Evo koja hrana je neophodna vašem organizmu svakog dana...

10_obroka_dnevno_za_dug_i_zdrav_zivot_evo_koje_namirnice_treba_da_pojedete_svakog_dana

Preporuka Svetske zdravstvene organizacije da u svoj jelovnik uvrstimo 400 grama voća i povrća dovedena je u ozbiljnu sumnju novim rezultatima studije objavljenim  23. februara 2017. godine.

U njoj su obrađeni rezultati čak 95 istraživanja i obuhvaćeno više od 2 miliona ljudi,a govori nam da za sprečavanje karcinoma i srčanog udara možemo mnogo da učinimo jednostavnim promenama ishrane, piše Lepa & Srećna.

Ova hrana usporava vaš metabolizam: evo šta treba da izbacite iz jelovnika već danas...

Većina nas zna da bi valjalo uključiti i voće i povrće u svakodnevni jelovnik, ali kolike su minimalne količine ove zdrave hrane dnevno? I koje treba jesti?

Evo šta otkriva jelovnik kakav bi bio sastavljen po nalazima Kraljevskog koledža u Londonu koji je i autor senzacionalnog istraživanja.

Na niži rizik od karcinoma utiče ishrana u kojoj je zastupljeno zeleno povrće, žuto povrće i kupusnjače (kupus, brokoli, karfiol). Na niži rizik od srčanih oboljenja i udar  utiče hrana u  kojoj su zastupljene: jabuke, kruške, citrusi, salate, zeleno lisnato povrće (kao što je zelena salata) i kupusnjače.

U analizi rezultata brojnih studija, preciznije su upoređene količine povrća u ishrani. Pokazalo se da:

200 gr preporučenog voća i povrća dnevno smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti za 13 odsto, dok 800 grama smanjuje taj rizik za 28 odsto.

Popularna pevačica Aleksandra Kovač otkriva: Sirova hrana, joga i pilates daju ovakve rezultate!

Takođe, 200 grama ovih namirnica smanjuje rizik od karcinoma za 4 odsto, a 800 grama za 13 odsto. I konačno, 200 grama nabrojanog voća i povrća smanjuje rizik od prerane smrti za 15 odsto, a 800 grama za 31 odsto.

U Velikoj Britaniji se već neko vreme vodi rasprava o tome da li je realistična preporuka Svetske zdravstvene organizacije da u ishranu uvrstimo 400 gr voća i povrća dnevno, a šta će tek biti sa količinom od 800 grama, ostaje da se vidi. Međutim, kako navodi član istraživačkog tima dr Dagfin Oun, snažno preporučuju upravo toliku meru!

Tekst: K. Ivanović

Izvor: Lepa & srećna

K. I.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.