Da, zaista, u pravu si: u čemu su zamke ovakvog razgovora i kako obezbediti kvalitetnu komunikaciju

Nastojte da u razgovoru praktikujete posvećenost, jer će samo tako vaša komunikacija imati smisla, a samim tim ćete i vi imati bogatije iskustvo...

umece_razgovora.jpg

"Razgovor je dijalog, a ne monolog. Zbog toga imamo vrlo malo dobrih razgovora, i zbog toga je retko videti dva inteligentna sagovornika." - Truman Capote

Ovih dana intenzivno razmišljam o tome kako je sve manje onih pravih dubinskih razgovora. I čini mi se da pravi razgovor i umeće komunikacije postaju svakim danom zaboravljene veštine...

Komunikacija ima više nivoa, i u tome i jeste njena lepota. Ljudi u razgovoru sa drugima koriste te nivoe.

Ako se zamislite i vi ćete sigurno uvideti da često i sami komunicirate na više nivoa. Od čega to zavisi? Teško je to pitanje, i verovatno svako može da potraži odgovor u samom sebi, raznovrsnost komunikacije zavisi od radoznalosti, znanja, inspiracije, raspoloženja, okolnosti, ambijenta, itd. Ono što sigurno stoji je da treba da razvijamo što više načina komunikacije jer će se i naša vrednost uvećati, a i bolje ćemo se razumeti.

5 tajni dobre komunikacije: razgovor bez neuspeha, kritika bez bola...

U tom kontekstu, volela bih da iskomentarišem jednu spečifičnu vrstu komunikacije, koju bih nazvala "alternativni dijalog". Pogadjate šta to znači! Ljudi komuniciraju po naizmeničnom redosledu, kad na njih dodje red, a da pritom ne postoji nikakva sadržajna interakcija izmedju onoga o čemu se govori. Ili jos prostije, dok jedan govori, drugi razmišlja o tome šta će reći, i samim tim uopšte i ne sluša svog sagovornika.

U tom bezsadržajnom vakuumu reči, imaćemo samo različitu neverbalnu poziciju sagovornika, u zavisnosti od toga da li se radi o nezainteresovanoj, tzv. careless ili previše zainteresovanoj tzv. careful osobi.

Nezainteresovana, tzv. careless osoba u razgovoru ne mari za sagovornika i dominantno stavlja akcenat na značaj svoje priče, dok previše zainteresovana, tzv. careful osoba radi obrnuto - ona svoj govor pokušava da učini što submisivnijim, što više u funkciji drugog sagovornika, dajući mu za pravo. I jedan i drugi zastupaju i upražnjavaju alternativni dijalog, ne vodeći računa o sadržajnoj interakciji razgovora.

Jednostavna tehnika za bolju komunikaciju...

Umesto nezainteresovanosti ili prevelike zainteresovanosti, treba jednostavno biti prisutan. Usredsredjen, fokusiran i posvećen onome o čemu slušamo i onome o čemu govorimo. Na taj način izmedju slušanja i govora se javlja kolagena nit i interakcija, koja daje sadržajnost razgovoru.

Dobar razgovor govori ne samo o tome šta ljudi govore, ili kako komuniciraju, on vam otkriva dosta i o karakteru sagovornika.

Stoga, nastojte da u razgovoru praktikujete posvećenost, jer će samo tako vaša komunikacija imati smisla, a samim tim ćete i vi imati bogatije iskustvo.

Lidija Marković Rosati, NLP Trener (Certified by Dr. John Grinder, Carmen Bostic St. Clair and Michael Carroll), Holistic NLP trener, Hipnoterapeut, Master Neurostrateg, TimeLine terapeut. Osnivač Holistic NLP centra u Nišu. Živi i radi na relaciji Velika Britanija - Srbija.

Lidija Marković Rosatti

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.