Bubanj, joga, hamam: kako se oslobađaju od stresa na raznim stranama sveta

U različitim kulturama, stres se otklanja na razne načine - na Tajlandu se opuštaju masažama, a Amerikanci se oslobađaju stresa ledenim kupkama!

bubanj_joga_hamam_kako_se_oslobadaju_od_stresa_na_raznim_stranama_sveta_aps

Stres ponekad može da bude pozitivan i učini da dobijemo ubrzanje u završavanju svojih obaveza. Ipak, previše stresa može loše uticati na vaš posao, psihu i celokupni imuni sistem. Ovako različite kulture uklanjaju stres, prenosi Executivestyle.

Rusija - sauna

Dnevni izleti u banje su jedna od najstarijih ruskih tradicija. Oni imaju veliki broj radnih sati i visok nivo stresa kao nacija. Ovaj ritual je odlična pauza u toku dana. Vrela para ima brojne prednosti kao što su čišćenje kože i pružanje borbe protiv raznoraznih bolesti. Sam protokol posete sauni ima katarzično dejstvo za ljude koji se na taj način zbližavaju i komuniciraju. Ukoliko ne možete baš često da priuštite saunu svakako pokušajte sa toplim tuširanjem ili kupkom i razmišljajte o nečemu što vas smiruje.

Tajland - masaža

Posetu toj zemlji i ne možete zamisli bez dobre masaže. To može biti izuzetno upečatljivo iskustvo za vas jer njihovi maseri koriste kolena, laktove i stopala kako bi vas postavili u pozicije nalik jogi. Drevna forma tajlandske masaže počinje meditacijom koja je veliko psihičko otpuštanje stresa i mentalno i fizičko oslobađanje.

Najjednostavnija antistres tehnika iz taoizma: ovaj zvuk vas oslobađa od besa i pritiska...

Švajcarska - planinarenje na Alpima

Ništa nije bolje od pešačenja u prirodi od koje smo često veoma daleko. Pretpostavka biofilije je da postoji instinktivna veza između ljudi i drugih živih sistema. Prisetite se i sami koliko se dobro osećate kada šetate po šumi ili uz reku. Priroda je čoveku prirodno okruženje. Studija iz 2013. godine je obznanila da šetnja može staviti mozak u stanje meditacije, a nauka jednoglasno potvrđuje da pomaže smanjenju stresa i da čisti organizam od tehnike kojom smo okruženi na poslu.

Afrika - ples u ritmu sopstvenog bubnja

Slušanje muzike koja umiruje zaista ima terapeutsko dejstvo kada je stres u pitanju. Ali ni optimistični brzi ritam nije ništa manje dobar. 'Ngoma' ceremonije koje sadrže ritam bubnjeva i ples koriste se širom centralne i južne Afrike kako bi pomogle ljudima da reše 'teška pitanja' kao što su hronične i mentalne bolesti. Studije pokazuju da su one izuzetne u otklanjanju stresa.

Švedska - Fika

Kada se unervoze na poslu oni prave pauzu koja smanjuje stres i jača produktivnost. Tradicija švedske kulture prisutna od 1700. godine je Fika, što u prevodu znači predah za kafu i nešto da se pregrize. To je prilika da se opuste i vide sa prijateljima ili kolegama, da osveže energiju pre nego što se vrate na poslovne zadatke. Ćaskanje sa prijateljima su svakodnevne pauze za njih. Istraživanja pokazuju da ovo povećava kreativnost i fokus.

Indija - Joga

Smatra se da je joga nastala pre više od 5000 godina. Obično o njoj razmišljamo kao o fizičkoj disciplini, ali ovaj termin uključuje mentalnu i duhovnu praksu pored asana (položaja). Joga, vežbe disanja i meditacija mogu vas štititi od stresa i bolesti promene gena. Dajte sebi svakodnevno malu dozu istezanja.

Kina - Čigong

Sa korenima u kineskoj medicini on predstavlja skup koordinisanih položaja tela, tehnika disanja i meditacije. Koristi se u duhovne svrhe, u poboljšavanju zdravlja i u lekovite svrhe. Cilj čigonga je da se izbalansira 'či' u telu i umu i negovanje životne energije. Svako za sebe treba da iskusi okrepljujuće dejstvo disanjem u talasima. Stavite jednu ruku na donji stomak, a drugu na grudi. Udahnite i fokusirajte se da vazduhom ispunite donji abdomen, zatim punite deo oko rebara i na kraju pluća. Dok izdišete lagano se krećite unazad. Prvo praznite grudi, rebra pa stomak.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.