Šta je mindfulness i kako da ga vežbamo: usmerenost na sadašnji trenutak kontroliše stres i donosi spiritualno iskustvo

Mindfulness, program svesne pažnje koristi tehnike, za rad na različitim nivoima uma, da bismo se kroz tako razloženu sliku, lakše sagledali onakvi kakvi smo!

Mindfulness prvo, nije uopšte lako prevesti. Koristimo najčešće prevod, svesna pažnja, pažljiva svesnost, ili pomna pažnja.

Kako izlečiti sam sebe od bolesti: 7 tehnika koje vode do isceljenja duše i tela

Mindfulness je celo jedno područje uma, jedno unutrašnje stanje koje učimo, tražimo i sagledavamo posmatrajući um iz mnogo različitih perspektiva.

Mindfulness svesnom pažnjom se danas naziva mnogo toga. Od nekih vrsta meditacije, preko kvaliteta uma, do karakternih osobina, pokreta, čak i trendova ... Kada kažete Mindfulness, ljudi obično kažu, pa mi smo prirodno svesni, zašto bismo se bavili time... Svi koji su se nekada bavili nekom meditacijom reći će verovatno, da, pa svaka meditacija ima taj kvalitet.

Ali u ovom programu se ne radi samo o uobičajenoj, svakodnevoj svesnosti, niti o meditaciji.

Ovaj tekst se bavi Mindfulness Based Stress Reduction programom- i svemu onome što on jeste a i onime što nije.

Mindfulness, program svesne pažnje koristi tehnike, za rad na različitim nivoima uma, da bismo se kroz tako razloženu sliku, lakše sagledali onakvi kakvi smo.

Tokom vremena, učeći i koristeći različite načine, skeniranje tela, svesnost o dahu, STOP, RAIN, i druge metode ovog programa, istražujemo svoj um, posmatramo ga iz mnogo različitih perspektiva:

  • kroz pažnju
  • percepciju
  • emocionalne koncepte
  • misaone tendencije
  • navike
  • do komunikacije
  • sposobnosti da imamo dobre relacije
  • preko empatije sve do saosećanja...

Kroz posmatranje nam se otvara puna slika svega kako jeste unutar nas, a potom kroz fine „ALATE" svesne pažnje se ta unutrašnja promena skoro spontano dešava.

Živimo ovladavajući svojim ograničenjima, svakim danom sve više... Kroz to posmatranje, razumevanje i ovladavanje, gubimo polako osećaj preplavljenosti mislima ili emocijama, periode u kojima osećamo uznemirenje ali ne znamo razlog, i kroz tu novu jasnoću dozvoljavamo prirodnoj, spontanoj mudrosti , jasnoći i unutrašnjem stanju mira da se ispolje i manifestuju u potpunosti.

1.Mindfulnes svesna pažnja - nije um samo ono što i o čemu mislimo

Već je način na koji shvatamo da ne možemo da kontrolišemo svoj um kao što ne možemo ni druge ljude.
Mozak je uglavnom stalno u modu mišljenja.
Malo mišljenja, pa suđenja, pa analiziranja, pa opet promišljanja, pa suđenja..

Jednom kada počnemo da posmatramo svoj um, obraćajući pažnju na sadašnji trenutak sa punom svesnošću, primetićemo da se misli pojavljuju i prolaze. Polako shvatamo, da su one prolazne i netrajne, i da nisu same po sebi neka nepromenljiva činjenica ili istina. Da misli, koliko god da nekada naporne mogu da budu, nisu solidne, nepromenljive a ni trajne.

2.Svesna pažnja ne znači da nešto eliminišemo, sklanjamo, ili da od nečeg bežimo

Polako, gradimo unutrašnji, otvoreni prostor za sve što se u njemu pojavi.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.