5 znakova nedostatka vitamina i minerala u organizmu

Ako nam telo šalje signale koje primećujemo čim se ujutro pogledamo u ogledalo, treba ih ozbiljno shvatiti.

5-znakova-nedostatka-vitamina-i-minerala-u-organizmu

Ako na licu stalno primećujete neke od ovih znakova, svakako proverite krvnu sliku kako biste bili sigurni da se radi o manjku određenog vitamina.

Nakon toga svoj jelovnik obogatite namirnicama koje obiluju nutrijentom kojega u vašem organizmu nedostaje.

Ovo su neki od najčešćih signala manjka nutrijenata koje možete vidjeti na svom licu.

1. Krvarenje desni

Ako vam desni nakon čišćenja zubnim koncem malo prokrvare, nema razloga za paniku. No, imate li učestalo i obilnije krvarenje desni, vašem organizmu verojatno nedostaje važan antioksidans - vitamin C.

Bolesti desni uopštebi upućuju na nedostatak vitamina C u organizmu. Na manjak ovog vitamina mogu ukazivati i natečeni zglobovi kao i krvarenje iz nosa.

Kako da znate da vašem telu nedostaje vitamin B12...

Treba što više jesti: narandže, grejp, kivi, jagode, kelj, prokelj, crvene paprike, brokoli.

2. Blede usne

Velik broj ljudi danas pati od nedostatka gvožđa u krvi, a jedan od simptoma je upravo bledilo usana.

Problem anemije, odnosno hroničnog nedostatka gvežđa, najčešće pogađa žene zbog porođaja, obilnih krvarenja tokom menstruacije i loše ishrane.

Zbog manjka ovog izuzetno važnog minerala možete osećati konstantan umor. Budući da je oslabljen vaš imunološki sustav, skloniji ste i prehladama i virozama.

Treba što više jesti: cveklu, urme, suvo grožđe, spanać, sočivo tamnozeleno lisnato povrće, tamnu čokoladu.

3. Vrlo bledo lice

Već dugo ste bledi? Uz to osećate umor i imate druge kožne probleme? To bi moglo značiti da vašem organizmu nedostaje vitamina B12.

Drugi znak nedostatka ovog vitamina je i potpuno gladak jezik na kojem nema malih belih izbočina - papila.

Budući da se vitamin B12 najčešće nalazi u namirnicama životinjskog porekla, za vegane je izuzetno bitno da ga unose u obliku dodataka prehrani ili konzumacijom obogaćene hrane.

Treba što više jesti: kačkavalj, biljna mleka i sojine proizvode obogaćene ovim vitaminom.

4. Natečene oči

Natečenost, odnosno podbulost kapaka javlja se zbog zadržavanja tečnosti i slabe cirkulacije, koji su posledice manjka minerala joda u organizmu.

Natečene oči mogu biti i rezultat neprospavanih noći. No, ako je taj problem dugotrajan, verojatno ipak patite od manjka joda. Reč je o mineralu koji je preko potreban za zdravlje štitne žlezde.

Problemi sa štitnom žlezdom ispoljavaju se i kroz umor i iscrpljenost, a znakovi nedostatka joda su, osim natečenih očiju, suvoća kože, neobjašnjivo debljanje kao i lomljivi nokti.

Treba što više jesti: morske alge, pasulj, jagode, brusnice, banane, tikvice, krompir, beli luk, susam i bundevino seme.

5. Suva kosa

Suva i stanjena kosa kao lomljivi nokti mogu ukazivati na manjak biotina ili vitamina B7. Kao i ostali vitamini B-grupe, i ovaj ima važnu ulogu u metabolizmu i proizvodnji energije.

Problem nedostatka biotina može se pojaviti i ako ste dugo vremena pili antibiotike. Ostali simptomi manjka ovog vitamina su pospanost, depresija, sklonost upalama, grčevi u mišićima.

Konzumacijom hrane bogate biotinom te dodataka prehrani s tim vitaminom unapredićete svoje zdravlje, a usto ćete poboljšati izgled svoje kose i noktiju.

Treba što više jesti: šljive, jabuke, banane, avokado, orašasto voće, kikiriki, kvasac, grašak, suncokretove semenke, bademe, pirinač, pečurke, mahunarke, karfiol i šargarepu.

Izvor: Alternativa za vas

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.